Volkswagen Golf Cabriolet 1.6 GLS oldtimer cabrio

€ 4.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 12-05-1989
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 129.000 km
Deuren 2
Kenteken ZN-BR-28 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.595 cc
Vermogen 53 kW (72 pk)

Volkswagen Golf Cabriolet 1.6 GLS oldtimer cabrio


€ 4.950,-

Algemeen

Bouwjaar 12-05-1989
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 129.000 km
Deuren 2
Kenteken ZN-BR-28 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.595 cc
Vermogen 53 kW (72 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam R.M. Classics
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Stegerensallee 1
Postcode 7701 PJ
Plaats Dedemsvaart
Provincie Overijssel
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 48241866 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.rmclassics.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Aandrijving: Voorwielaandrijving

Maten
Wielbasis: 240 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 913 kg
Laadvermogen: 417 kg
GVW: 1.330 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 456 kg)

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 79 - € 88 per kwartaal

Deze Volkswagen Golf Cabriolet komt uit 1989, werd geleverd van 01-07-1980 tot 01-04-1984 en kostte toen € 16.427,-. Deze geïmporteerde personenauto staat sinds 1999 op kenteken, is voorzien van een benzine-motor, heeft een maximum vermogen van 53 kW (72 PK) en een cilinderinhoud van 1588 cc.

De APK is geldig tot 24-11-2025 en de wegenbelasting bedraagt gemiddeld € 91,17 per kwartaal.

Leuke Golf Cabrio Karmann

dak is als nieuw

interieur zeer netjes

lakwerk heeft wat plekjes

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel

De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?

Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel

De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.

Plus

  • sportief, speels en uitdagend
  • overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf

Min

  • fors verbruik
  • stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)

Conclusie

Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.

Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.

Deel deze advertentie