Volkswagen Golf 2.0 GTI DSG 260 PK / 410NM, Leer, Climate & Cruise control, Camera, Xenon, APK
€ 8.995,-
Bouwjaar | 01-07-2009 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 219.760 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | HH-628-B Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 155 kW (211 pk) |
Volkswagen Golf 2.0 GTI DSG 260 PK / 410NM, Leer, Climate & Cruise control, Camera, Xenon, APK
€ 8.995,-
Algemeen
Bouwjaar | 01-07-2009 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 219.760 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | HH-628-B Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.984 cc |
Vermogen | 155 kW (211 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autohandel Arjan ten Velde |
Contactpersoon | A. ten Velde |
Adres | Kanaalstraat 217b |
Postcode | 7547 AS |
Plaats | Enschede |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)53 - 4831000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 225/45 R17
Acceleratie (0-100): 6,9 s
Topsnelheid: 238 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 420 x 179 x 148 cm
Wielbasis: 258 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.314 kg
Laadvermogen: 576 kg
GVW: 1.890 kg
Max. trekgewicht: 1.400 kg (ongeremd 700 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 173 g/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,4 l/100km (1 op 13,5)
Brandstofverbruik in de stad: 10 l/100km (1 op 10,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,9 l/100km (1 op 16,9)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Goed onderhouden en complete Volkswagen Golf 2.0 GTI DSG 260 PK / 410NM van 2009 met o.a.: Leer, Climate & Cruise control, Radio-Multimedia systeem, achteruitrijcamera, Xenon, Stoelverwarming, Koplampreiniging, 19" Sportvelgen, Metallic lak, Mistlampen, LED dagrijverlichting, Multifunctioneel leren stuur, Schakelflippers, Dimmende binnenspiegel, Instelbaar sportonderstel, El.pakket, Enzovoort....APK gekeurd tot 02-11-2024, Recent bij de dealer onderhoud gehad op12-10-2023 bij 214.794 km, Chiptuning met certificaat van 210pk / 280 NM naar 260pk met 410 NM, DSG bak op 01-05-2024 gereviseerd TWV 2.635,- , Nieuwe achterbanden, Facturen aanwezig ! Sleutels en onderhoudsboekjes compleet. Meer info, bezichtiging of proefrit alleen op afspraak, bel 053-4831000 of 06-52661321 (ook voor WhatsApp), Auto kan bij ons op naam worden gezet.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.