Subaru Impreza 2.0 GT AWD Turbo 555 Edition #49/50 Colin Mc Rae | Limited | 53C | Original & Unrestored Condition

€ 39.555,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 03-09-1996
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 138.089 km
Deuren 4
Kenteken PN-NR-02 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.994 cc
Vermogen 155 kW (211 pk)

Subaru Impreza 2.0 GT AWD Turbo 555 Edition #49/50 Colin Mc Rae | Limited | 53C | Original & Unrestored Condition


€ 39.555,-

Algemeen

Bouwjaar 03-09-1996
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 138.089 km
Deuren 4
Kenteken PN-NR-02 Verzekeren
Kleur Blauw Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.994 cc
Vermogen 155 kW (211 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Autobedrijf Luth Tangenberg Hardenberg B.V.
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Koningsspil 4
Postcode 7773 NK
Plaats Hardenberg
Provincie Overijssel
Land Nederland
Telefoon +31 (0)523 - 272258 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.luth-tangenberg.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • 4x4 uitvoering
  • centr. deurvergr. (handbediening)
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (rondom)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • in hoogte verstelbaar stuur
  • lichtmetalen velgen
  • mistlampen (voor)
  • sportstoelen
  • stuurbekrachtiging

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Modelreeks: mrt 1996 - feb 1997

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Acceleratie (0-100): 6,3 s
Topsnelheid: 231 km/u

Maten
Wielbasis: 252 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.200 kg
Laadvermogen: 550 kg
GVW: 1.750 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)

Interieur
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
Emissieklasse: Euro 2

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 2
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 142 - € 160 per kwartaal

The Impreza GT T(urbo) was the homologation special for the WRC (World Rally Championship) version of Subaru at the time.

Why is this Impreza 555 so iconic?
Colin McRae became WRC World Champion in 1995 after a fierce battle with fellow Subaru teammate Carlos Sainz and to celebrate this championship this limited edition was delivered in 1996. In 1997 McRae is one point short for a 2nd world title. Incidentally, Subaru also won the constructors' title in 1995, 1996 and 1997. McRae was known for his spectacular driving style and a relentless "hunger" to win, which unfortunately resulted in a crash too often. His famous words "If in doubt flat out" and "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers" are widely known.
In 1998, McRae and Subaru sadly parted ways. In the following years he drove for the teams of Ford and Citroen, but he never reached the top again. In retrospect, Subaru & McRae turned out to be the perfect match! Sadly, Colin McRae died in a helicopter accident in 2007 when he was only 39 years old. All this gives an extra emotional charge to this version and makes this Sub even more iconic. One chunk of rally history, this GT T is the rally legend!

It was the fear of many sports car owners at the time!
In 1996 a "bargain" for a four-wheel drive car with 200+hp. Despite its relatively low sales price, a car to dream of!
Times change a GTT is nowadays a rarity and has acquired more than a cult status,
Only 120 of these "Colin McRae" (then called Editon 555) were delivered in the Netherlands in the years 1996/1997, of which only 50 were numbered.

This unique 555 was delivered new in the Netherlands and comes from the 2nd owner, the last of owner had it in his possession for 19 years, has only 138,000 km (NAP) on the clock and is completely original. The engine is matching, completely factory original and never overhauled. In addition, the body is hard and not welded, not even in the well-known places and this is really unique, as the real Subarist / enthusiast will know.
Characteristic is its dark blue non-metallic 555 rally exterior color (Monte Carlo Blue 53C), which was only available on this limited version and of course its matching gold-coloured light-alloy wheels. In the interior, the partly Alcantara bucket/sport seats, as well as the Nardi sports steering wheel and

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Subaru Impreza | Terug van weggeweest

De Impreza is sinds 1992 het gezicht van Subaru in Nederland. Deze middelgrote Subaru dankt zijn succes deels aan de sportieve prestaties en deels aan de hoge mate van veiligheid. Maar na 2011 werd het stil. Wel was er een sportwagen die historische banden had met de Impreza, maar geen betaalbare gezinsauto. Met de komst van de vijfde generatie is de Impreza weer terug in Nederland. Is de Impreza een aanwinst voor de markt?

Autotest | Subaru Impreza Terug van weggeweest

De Subaru Impreza onderscheidt zich van andere middelgrote auto's met superieure rijeigenschappen en een rijke uitrusting. De 1.6 motor met CVT bak presteert matig en heeft een hoog verbruik.

Plus

  • uitstekend weggedrag
  • veel aandacht voor veiligheid (actief en passief)
  • rijke standaarduitrusting

Min

  • matige prestaties, hoog verbruik
  • zeurderig geluid CVT
  • kostbaar in aanschaf en gebruik

Conclusie

Na enkele jaren van afwezigheid is de Subaru Impreza terug op de Nederlandse markt. Of dat een aanwinst is, is sterk afhankelijk van het gebruik van de auto. Wie dagelijks woon-werkverkeer rijdt heeft aan de Subaru een prima auto, maar zal geen grote verschillen ervaren met het bestaande aanbod. Het comfort, de ruimte en de uitrusting zijn allemaal goed, maar niet uitzonderlijk.

Wie een sportieve rijstijl heeft, regelmatig onder extreme weersomstandigheden rijdt of vaak over slechte wegen rijdt, ervaart juist heel veel meerwaarde. Alhoewel de prestaties van de 1.6 liter motor niet bijzonder sportief zijn, is het weggedrag dat juist wel. Samen met de vierwielaandrijving geeft dat een aangenaam superieur gevoel en draagt het bij aan de veiligheid. Het grootste voordeel van de Impreza is uiteindelijk ook het grootste nadeel, want de eigenzinnige techniek zorgt voor een hoog verbruik en dat wordt in Nederland afgestraft met een hoge co2-belasting.

Deel deze advertentie