Bouwjaar | 03-09-1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 138.089 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | PN-NR-02 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.994 cc |
Vermogen | 155 kW (211 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 03-09-1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 138.089 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | PN-NR-02 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.994 cc |
Vermogen | 155 kW (211 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Luth Tangenberg Hardenberg B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Koningsspil 4 |
Postcode | 7773 NK |
Plaats | Hardenberg |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)523 - 272258 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.luth-tangenberg.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Modelreeks: mrt 1996 - feb 1997
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Acceleratie (0-100): 6,3 s
Topsnelheid: 231 km/u
Maten
Wielbasis: 252 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.200 kg
Laadvermogen: 550 kg
GVW: 1.750 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 2
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 2
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 142 - € 160 per kwartaal
The Impreza GT T(urbo) was the homologation special for the WRC (World Rally Championship) version of Subaru at the time.
Why is this Impreza 555 so iconic?
Colin McRae became WRC World Champion in 1995 after a fierce battle with fellow Subaru teammate Carlos Sainz and to celebrate this championship this limited edition was delivered in 1996. In 1997 McRae is one point short for a 2nd world title. Incidentally, Subaru also won the constructors' title in 1995, 1996 and 1997. McRae was known for his spectacular driving style and a relentless "hunger" to win, which unfortunately resulted in a crash too often. His famous words "If in doubt flat out" and "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers" are widely known.
In 1998, McRae and Subaru sadly parted ways. In the following years he drove for the teams of Ford and Citroen, but he never reached the top again. In retrospect, Subaru & McRae turned out to be the perfect match! Sadly, Colin McRae died in a helicopter accident in 2007 when he was only 39 years old. All this gives an extra emotional charge to this version and makes this Sub even more iconic. One chunk of rally history, this GT T is the rally legend!
It was the fear of many sports car owners at the time!
In 1996 a "bargain" for a four-wheel drive car with 200+hp. Despite its relatively low sales price, a car to dream of!
Times change a GTT is nowadays a rarity and has acquired more than a cult status,
Only 120 of these "Colin McRae" (then called Editon 555) were delivered in the Netherlands in the years 1996/1997, of which only 50 were numbered.
This unique 555 was delivered new in the Netherlands and comes from the 2nd owner, the last of owner had it in his possession for 19 years, has only 138,000 km (NAP) on the clock and is completely original. The engine is matching, completely factory original and never overhauled. In addition, the body is hard and not welded, not even in the well-known places and this is really unique, as the real Subarist / enthusiast will know.
Characteristic is its dark blue non-metallic 555 rally exterior color (Monte Carlo Blue 53C), which was only available on this limited version and of course its matching gold-coloured light-alloy wheels. In the interior, the partly Alcantara bucket/sport seats, as well as the Nardi sports steering wheel and
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Subaru Impreza | Terug van weggeweest
De Impreza is sinds 1992 het gezicht van Subaru in Nederland. Deze middelgrote Subaru dankt zijn succes deels aan de sportieve prestaties en deels aan de hoge mate van veiligheid. Maar na 2011 werd het stil. Wel was er een sportwagen die historische banden had met de Impreza, maar geen betaalbare gezinsauto. Met de komst van de vijfde generatie is de Impreza weer terug in Nederland. Is de Impreza een aanwinst voor de markt?
De Subaru Impreza onderscheidt zich van andere middelgrote auto's met superieure rijeigenschappen en een rijke uitrusting. De 1.6 motor met CVT bak presteert matig en heeft een hoog verbruik.
Plus
- uitstekend weggedrag
- veel aandacht voor veiligheid (actief en passief)
- rijke standaarduitrusting
Min
- matige prestaties, hoog verbruik
- zeurderig geluid CVT
- kostbaar in aanschaf en gebruik
Conclusie
Na enkele jaren van afwezigheid is de Subaru Impreza terug op de Nederlandse markt. Of dat een aanwinst is, is sterk afhankelijk van het gebruik van de auto. Wie dagelijks woon-werkverkeer rijdt heeft aan de Subaru een prima auto, maar zal geen grote verschillen ervaren met het bestaande aanbod. Het comfort, de ruimte en de uitrusting zijn allemaal goed, maar niet uitzonderlijk.
Wie een sportieve rijstijl heeft, regelmatig onder extreme weersomstandigheden rijdt of vaak over slechte wegen rijdt, ervaart juist heel veel meerwaarde. Alhoewel de prestaties van de 1.6 liter motor niet bijzonder sportief zijn, is het weggedrag dat juist wel. Samen met de vierwielaandrijving geeft dat een aangenaam superieur gevoel en draagt het bij aan de veiligheid. Het grootste voordeel van de Impreza is uiteindelijk ook het grootste nadeel, want de eigenzinnige techniek zorgt voor een hoog verbruik en dat wordt in Nederland afgestraft met een hoge co2-belasting.