Bouwjaar | 21-10-1974 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 44.230 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 88-DS-00 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.498 cc |
Vermogen | 49 kW (67 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 21-10-1974 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 44.230 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 88-DS-00 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.498 cc |
Vermogen | 49 kW (67 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Baan Automotive Hengelo |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Goudstraat 50 |
Postcode | 7554 ND |
Plaats | Hengelo |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)74 - 2559000 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.baanautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Stationwagon
Modelreeks: jul 1973 - jul 1978
Referentienummer: klassieker
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Ledig gewicht: 957 kg
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 1
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): 3 maand Garantie motor+bak
Saab 95 - 1975.
In 1937 start Svenska Aeroplan Aktiebolaget (SAAB) in Trollhättan als fabrikant van militaire vliegtuigen. Na de Tweede Wereldoorlog lag de keuze voor het maken van auto's voor de hand. Immers, met de opgedane expertise op het gebied van de luchtweerstand in de vliegtuigbouw, had Saab een goede voorsprong in de automobiel wereld. De ontwikkeling van de Ur saab (1947) was de start van Saab als autoproducent. Daarna volgende vele modellen die allemaal aangeduid werden met een 9 ( 92,93,95,96,97,900,9000, 9.3,9.5 enz.). In 1969 fuseerde Saab met Scania ( vrachtwagens) en werd het bedrijf in 1990 opgesplitst in twee bedrijven t.w. SAAB vliegtuigbouw en Saab automobiel. General Motors werd voor 50 % eigenaar van Saab automobiel in 1990. In 2010 werd Saab overgenomen door Spyker Cars maar deze overname werd geen succes en Saab ging in december 2011 failliet. Tegenwoordig staat Saab nog steeds bekend om zaken als veiligheid, gebruiksgemak en exclusiviteit.
Ons aanbod:
De Saab 95 is een tweedeurs zevenpersoons stationwagen. Aanvankelijk gebaseerd op de Saab 93 sedanversie, maar de ontwikkeling van het model volgde zeer nauw die van de Saab 96 daar de productie van de 93 beëindigd werd in 1960. De 95 werd geïntroduceerd in 1959, maar omdat er toen slechts veertig werden gemaakt, wordt 1960 als start van de productie gerekend.
De eerste motor was een 841 cc driecilinder-tweetaktmotor, maar vanaf 1967 kwam de 95 met de viertakt-viercilinder-Ford Taunus V4-motor, zoals ook gebruikt in de Saab 96, de Saab Sonett V4, de Saab Sonett III en de Duitse Ford Taunus. De 95 heeft een versnellingsbak met vier versnellingen en een naar achteren gerichte derde bank. Deze bank kwam met het model voor 1976 te vervallen. De productie werd gestopt in 1978, totaal zijn 110527 stuks gemaakt.
Deze roomwitte Saab 95 met bruin interieur is een stationwagon / estate uitvoering en heeft de V4 Ford Taunus motor. De auto is volledig gerestaureerd en heeft inmiddels een cult status vanwege zijn bijzondere vormgeving. Er zijn niet veel exemplaren in deze staat. Komt uit de collectie van een liefhebber en wij kennen de historie. Een must have voor de echte Saab liefhebber !!
= Bedrijfsinformatie =
Voorkom teleurstelling bel altijd vooraf of de betreffende auto nog beschikbaar is. Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Baan Automotive Hengelo niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schad
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Saab 9-5 Sport Estate | Bescheidenheid kent geen tijd
Saab maakt auto's voor welgestelde maar tegelijkertijd uiterst bescheiden mensen. Een Saab wordt niet gekocht om indruk te maken op de buren, maar om zelf van te genieten. Wie een Saab koopt heeft succes geboekt, maar zit niet te wachten op roem of eeuwige glorie. De Saab 9-5 is op ruim 1.400 punten aangepast en terwijl menig ander merk van de daken zou schreeuwen een nieuwe auto te hebben, spreekt Saab heel bescheiden over een facelift. Bescheiden of niet, de vernieuwde 9-5 geeft alle reden tot een testrit.
De vernieuwde Saab 9-5 Sport Estate rijdt goed, stuurt goed, is bijzonder veilig en heeft alle eigenwijsheden die een Saab uniek maken. Daarbij is de auto na de facelift weer helemaal van deze tijd.
Plus
- ergonomisch goed doordacht
- zeer ruim
- gewaagde vormgeving
Min
- stoelen niet geschikt voor ieder postuur
- is op alle punten top, maar voelt als een doorsnee stationcar
Conclusie
De vernieuwde Saab 9-5 Sport Estate rijdt goed, stuurt goed, is bijzonder veilig en heeft alle Saab-eigenwijsheden die een Saab uniek maken. Daarbij is de auto na de facelift weer helemaal van deze tijd. Tegelijk blijft Saab de bescheidenheid zelve, want de auto scoort op alle vlakken zonder het ooit uit te schreeuwen.
Die bescheidenheid is zowel het sterkste als het zwakste punt van de auto. De 9-5 geeft de bestuurder op geen enkele manier het gevoel onderweg te zijn met een topmodel. De verwennerij en het superieure gevoel die bij een dergelijke auto horen blijven uit en daarmee ook het plezier dat bij een topmodel hoort. De vernieuwde Saab 9-5 deugt op alle punten, maar wie de extra ruimte van de 9-5 niet nodig heeft koopt meer Saab-gevoel voor minder geld met een 9-3.