Bouwjaar | 02-01-2001 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 123.996 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 15-GL-FK Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 308 kW (419 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 02-01-2001 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 123.996 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 15-GL-FK Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 308 kW (419 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Porsche Centrum Twente |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Birnieweg 9-11 |
Postcode | 7418 HH |
Plaats | Deventer |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)570 - 232911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.porschecentrumtwente.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 2001 - 2024
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 4,2 s
Topsnelheid: 305 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 444 x 183 x 130 cm
Wielbasis: 235 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 100 kg
Laadvermogen: 1.785 kg
GVW: 1.885 kg
Interieur
Interieurkleur: Donker blauw
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 10 g/km
Emissieklasse: Euro 3
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,9 l/100km (1 op 7,8)
Brandstofverbruik in de stad: 18,9 l/100km (1 op 5,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,2 l/100km (1 op 10,9)
Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 11
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
Origineel Nederlandse 996 Turbo, onderhoudsboekjes aanwezig. Top onderhouden door Porsche Classic Center Gelderland, bij ons door collega Alex ingeruild op een 718 Cayman GTS 4.0.
De Porsche 996 Turbo, geïntroduceerd in het jaar 2000, markeerde een belangrijk hoofdstuk in de evolutie van de iconische 911-serie. Dit model stond aan het begin van een nieuw tijdperk voor Porsche, met de introductie van watergekoelde motoren in plaats van de tot dan toe gebruikelijke luchtgekoelde motoren. Deze significante technische verandering bracht enige controverse met zich mee onder puristen, maar stelde Porsche ook in staat om nieuwe niveaus van prestaties en betrouwbaarheid te bereiken.
De 996 Turbo werd aangedreven door een 3.6-liter twin-turbo flat-six motor, die een indrukwekkende 420 pk leverde. Met deze krachtbron kon de auto accelereren van 0 tot 100 km/u in ongeveer 4,2 seconden, met een topsnelheid die de 315 km/u benaderde. Deze cijfers plaatsten de 996 Turbo ferm in het segment van supercars van die tijd, waarbij hij zowel op het circuit als op de openbare weg indrukwekkende prestaties neerzette.
Het uiterlijk van de 996 Turbo onderscheidde zich door zijn brede carrosserie, unieke luchtinlaten aan de zijkanten, en een kenmerkende vaste achtervleugel. Deze ontwerpkenmerken verbeterden niet alleen de aerodynamica van de auto, maar gaven hem ook een agressief, onmiskenbaar uiterlijk dat liefhebbers en verzamelaars tot op de dag van vandaag waarderen.
Het interieur van de 996 Turbo was een combinatie van luxe en functionaliteit, met een focus op de bestuurder. Hoogwaardige materialen en een ergonomisch ontwerp zorgden voor comfort tijdens zowel korte ritten als langere tochten. Het model bood ook een verrassend niveau van dagelijkse bruikbaarheid voor een auto met dergelijke prestaties, waaronder een redelijk ruime bagageruimte en een relatief comfortabele rit.
De 996 Turbo heeft in de loop der jaren een cultstatus verworven onder autoliefhebbers. Ondanks enige aanvankelijke weerstand tegen de overgang naar waterkoeling, wordt het model nu erkend voor zijn technische innovaties,
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.