Bouwjaar | 28-02-1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 88.647 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | PM-22-61 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1969 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 88.647 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | PM-22-61 Verzekeren |
Kleur | Blauw Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.991 cc |
Vermogen | 125 kW (170 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Carrosso Classic & Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Eekstraat 2 |
Postcode | 8375 HN |
Plaats | Oldemarkt |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.carrosso.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: 1964 - 1973
Modelcode: 911
Technische informatie
Koppel: 183 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 995 kg
GVW: 995 kg
Afmetingen (LxB): 4135 x 1610 cm
Wielbasis: 2.271 cm
Interieur
Interieur: Beige, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Porsche 911 S Coupé uit 1969
- Misschien wel de meest begeerde uitvoering van de 911
- Uitstekende rijeigenschappen
- Meest krachtige uitvoering (170 pk)
- Slechts 1.492 exemplaren gebouwd
- Originele boekjes aanwezig
- Onlangs compleet gerestaureerd
- Prachtig uitgevoerd in 'Metallic-blue' met Fuchs-wielen
- Sportstoelen
- Matching numbers
- 5-versnellingsbak
- Porsche Geboortecertificaat
Een droom voor elke Porsche-liefhebber: een 911 S van de eerste generatie. De meest krachtige uitvoering met de 2.0-liter 6-cilinder boxermotor. Deze motor is de eerste mechanische injectiemotor in een Porsche en levert 170 pk. Dit exemplaar betreft ook nog eens het zogeheten B-program model die in 1969 werd geïntroduceerd. Dit doorontwikkelde model heeft aanzienlijk betere rijeigenschappen, met name dankzij gewichtsbesparing en een goede gewichtsverdeling. Met slechts 995 kg is de 911 S uit 1969 de lichtste uitvoering van de eerste generatie '2.0-liter' 911. Deze 'matching numbers' coupé uitgevoerd in 'Metallic Blue' met beige interieur en Fuchs-wielen is niet alleen een feest om te berijden, maar ook een plaatje om te zien. De kleur is één van de kleuren die speciaal leverbaar was vanaf 1968.
De auto werd op 28 februari 1969 geregistreerd en verscheept naar de dealer in Florida (Verenigde Staten), waar hij vervolgens op 18 juli 1969 werd afgeleverd aan de eerste eigenaar in Sarasota (Florida). De originele aflever- en garantieboekjes zijn nog aanwezig! In 2021 is de auto geïmporteerd naar Nederland. Het zonnige klimaat in Florida heeft ervoor gezorgd dat de auto in prachtige roestvrije staat is behouden. Onlangs is de auto compleet gerestaureerd, waarvan veel documentatie aanwezig is. De auto verkeert dan ook in uitmuntende staat: een smetteloos lakwerk, zo goed als nieuwe interieur en een kurkdroge motor- en kofferruimte. Het rijden is een absolute pure ervaring: de handgeschakelde 5-versnellingsbak schakelt soepel, de 6-cilinder boxer-motor klinkt fantastisch en de auto beschikt over ruim voldoende vermogen om snel van zijn plek te komen. Bochten lust de auto rauw: je voelt je één met de machine. Kortom: een Porsche 911 die je in bezit wilt. Passend in iedere collectie en interessant voor beleggers, of gewoon om mee te rijden. "Porsche. There is no substitute."
Algemene informatie over de Porsche 911 S
De Porsche 911:
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.