Bouwjaar | 13-07-1999 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 97.317 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 17-DX-JD Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 264 kW (360 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 13-07-1999 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 97.317 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 17-DX-JD Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 264 kW (360 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Porsche Centrum Twente |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Birnieweg 9-11 |
Postcode | 7418 HH |
Plaats | Deventer |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)570 - 232911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.porschecentrumtwente.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: 2000 - 2024
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 302 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 443 x 177 x 127 cm
Wielbasis: 235 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.325 kg
Laadvermogen: 305 kg
GVW: 1.630 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 320 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 12,9 l/100km (1 op 7,8)
Brandstofverbruik in de stad: 20,1 l/100km (1 op 5,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 8,9 l/100km (1 op 11,2)
Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 6
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Unieke eerste serie 996 GT3 Type 1, Compleet gedocumenteerd.
1 van 1858 stuks gemaakt, de toekomstige klasieker met 3.6 liter M96/79 'Metzger' motor
Zeldzaam: 574 OHNE KLIMAANLAGE , ivm 25kg gewicht besparing
De Porsche 996 GT3 uit 1999 is een legendarische sportwagen die nog steeds bewondering oproept bij autoliefhebbers over de hele wereld. Deze auto wordt vaak beschouwd als een van de meest opwindende en puur prestatiegerichte 911-modellen ooit gebouwd.
Onder de motorkap van de Porsche 996 GT3 bevindt zich een 3.6-liter zescilinder boxermotor die maar liefst 360 pk levert. Dit was de eerste GT3 in de 911-reeks en werd geïnspireerd door de racewagens van Porsche. De motor was gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, wat bijdroeg aan de pure rijervaring. De 996 GT3 kon van 0 naar 100 kilometer per uur accelereren in slechts 4,5 seconden en had een topsnelheid van meer dan 300 kilometer per uur.
Het uiterlijk van de Porsche 996 GT3 straalt sportiviteit en functionaliteit uit. Het was ontworpen met het oog op aerodynamica en prestaties op het circuit. Een opvallende achterspoiler, luchtinlaten en speciale lichtmetalen velgen benadrukten de sportieve aard van de auto. Het ontwerp was minimalistisch en doelgericht, waarbij elke lijn en elk detail gericht was op het maximaliseren van de prestaties.
Het interieur van de 996 GT3 was gericht op de bestuurder. Het bood sportstoelen met uitstekende zijdelingse ondersteuning, een driespaaks sportstuurwiel en weinig afleiding van overbodige knoppen of technologie. De nadruk lag op het leveren van een compromisloze rijervaring, waarbij de bestuurder centraal stond.
Wat de 996 GT3 echt onderscheidde, was zijn fenomenale rijdynamiek en handling. De auto was uitgerust met een aangepast onderstel, sportieve schokdempers en versterkte remmen, waardoor hij zich met precisie en vertrouwen door bochten kon manoeuvreren. Deze Porsche was ontworpen om te worden bestuurd op het circuit, en zijn feedback en respons in bochten waren uitzonderlijk.
De Porsche 996 GT3 uit 1999 is
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.