Bouwjaar | 24-08-1995 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 148.652 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 74-HK-PR Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 210 kW (286 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 24-08-1995 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 148.652 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 74-HK-PR Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 3.600 cc |
Vermogen | 210 kW (286 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Porsche Centrum Twente |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Birnieweg 9-11 |
Postcode | 7418 HH |
Plaats | Deventer |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)570 - 232911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.porschecentrumtwente.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: 1995 - 2024
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 4 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,4 s
Topsnelheid: 270 km/u
Maten
Wielbasis: 227 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 100 kg
Laadvermogen: 1.635 kg
GVW: 1.735 kg
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
CO2-uitstoot: 10 g/km
Emissieklasse: Euro 1
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 5
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
Nette 993 Carrera waarvan de onderhoudshistorie bekend is. Origineel Duits geleverd bij Porsche Centrum Wuppertal. Vele facturen ter inzage. Laatste onderhoud op 14-03-2024 bij 147.372km.
Deze 993 wordt verkocht op de originele set wielen, voorzien van Xpel folie over de hele auto. Bij ons door collega Alex ingeruild.
De Porsche 993 Carrera Coupe, gelanceerd in het midden van de jaren '90, vertegenwoordigt het zenith van de luchtgekoelde Porsche 911-serie. Als de laatste generatie voor de overstap naar waterkoeling, heeft de 993 een speciale plaats in het hart van Porsche-enthousiasten en wordt vaak gezien als de beste en meest verfijnde uitdrukking van de klassieke 911-formule. De 993 combineert traditionele Porsche-waarden met significante technische en esthetische verbeteringen, waardoor het een zeer gewild model is onder verzamelaars en liefhebbers van sportauto's.
Visueel onderscheidt de 993 zich door zijn zachtere lijnen en meer geïntegreerde bumpers, een vertrek van de meer hoekige contouren van zijn voorgangers. Deze wijzigingen droegen niet alleen bij aan een modernere uitstraling maar verbeterden ook de aerodynamische efficiëntie. De 993 was de eerste 911 die profiteerde van significante windtunneltesten, resulterend in een lagere luchtweerstand en verbeterde stabiliteit op hoge snelheden. Deze verbeteringen, samen met de bredere spoorbreedte en nieuw ontworpen achtervleugel, verhoogden de algehele prestaties en rijdynamiek.
Onder de motorkap van de 993 Carrera Coupe ligt een 3.6-liter luchtgekoelde flat-six motor, bekend om zijn betrouwbaarheid en vermogen om een authentiek geluid te leveren dat synoniem staat voor de Porsche-rijervaring. Deze motor werd verder verfijnd met de introductie van de VarioRam-systeem in 1995, wat de kracht en efficiëntie verbeterde door de lengte van de inlaatkanalen te variëren afhankelijk van het toerental.
De 993 markeerde ook de introductie van een geheel nieuw multilink-achterwielophanging, wat een aanzienlijke verbetering was ten opzichte van de vorige generaties. Deze innovatie bood een betere wielgeleiding en verminderde overhellen in bochten, wat de handling en het rijcomfort aanzienlijk verbeterde. Samen met de krachtigere remmen en het optionele Porsche Stability Management (PSM) systeem, bood de 9
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.