Bouwjaar | 26-09-1991 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 191.974 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | NG-VF-98 Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.000 cc |
Vermogen | 184 kW (251 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 26-09-1991 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 191.974 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | NG-VF-98 Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.000 cc |
Vermogen | 184 kW (251 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Porsche Centrum Twente |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Birnieweg 9-11 |
Postcode | 7418 HH |
Plaats | Deventer |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)570 - 232911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.porschecentrumtwente.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: 1991 - 2024
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 4 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,7 s
Topsnelheid: 260 km/u
Maten
Wielbasis: 227 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 100 kg
Laadvermogen: 1.590 kg
GVW: 1.690 kg
Max. trekgewicht: 1.200 kg (ongeremd 500 kg)
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
100% Onderhouden: Ja (kwaliteitslabel aanwezig)
Aantal eigenaren: 2
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 190 - € 207 per kwartaal
Garantie
Garantielabel: Porsche Youngtimer & Classic Approved
De Porsche 964 Carrera 2 vertegenwoordigt een bijzonder hoofdstuk in de rijke geschiedenis van Porsche, als onderdeel van de 911-serie die al decennia lang het hart van autoliefhebbers over de hele wereld sneller doet kloppen. Gelanceerd in het late jaren '80 en vroeg in de jaren '90, markeert de 964-serie een significante evolutie in de ontwikkeling van de Porsche 911, waarbij het klassieke silhouet behouden bleef maar met aanzienlijke technische en esthetische verbeteringen.
De Porsche 964 Carrera 2, beschikbaar in coupé, targa, en cabriolet varianten, behield de tijdloze lijnen van de 911 maar introduceerde subtielere wijzigingen die het model een modernere uitstraling gaven. De geïntegreerde bumpers en herontworpen zijspiegels droegen bij aan een gestroomlijnder profiel, terwijl de traditionele ronde koplampen en het iconische achterprofiel trouw bleven aan het oorspronkelijke ontwerp. De Carrera 2, herkenbaar aan zijn smalle body, bood een puurdere rijervaring die veel puristen aansprak.
Technisch gezien was de 964 een grote sprong voorwaarts. Het introduceerde voor het eerst in een 911 vierwielaandrijving in de Carrera 4 variant, maar de Carrera 2 behield de traditionele achterwielaandrijving. Met een 3.6-liter flat-six motor, leverde de Carrera 2 indrukwekkende prestaties voor zijn tijd, met 250 pk.
De 964 Carrera 2 wordt door velen gezien als de brug tussen de klassieke en moderne 911. Het slaagde erin de essentie van Porsche's ontwerpfilosofie te behouden terwijl het een nieuwe standaard zette voor technologische vooruitgang binnen de reeks. Het model speelde een cruciale rol in het voortzetten van de 911-legende.
Vandaag de dag blijft de Porsche 964 Carrera 2 een zeer gewild model onder verzamelaars en enthousiastelingen, gewaardeerd voor zijn rijgedrag, zijn relatieve zeldzaamheid en zijn belangrijke plaats in de evolutie van de 911. Het is niet alleen een symbool van Porsche's technische bekwaamheid maar ook een tijdloze uiting van hun toewijding aan het bouwen van uitzonderlijke sportauto's.
Opties op dit exemplaar:
Standaard originele set
Achterruitenwisser
Automatische airconditioning
Elektrisch schuifdak
Stoelhoezen voor, "Raffleder"
Tiptronic met 4
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.