Porsche 911 3.6 Carrera 996 320pk | Youngtimer | Volledige historie | GT3 velgen

€ 34.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-07-2003
Categorie Sportwagen/Coupé
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 102.006 km
Deuren 2
Kenteken XK-908-G Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 3.596 cc
Vermogen 235 kW (320 pk)

Porsche 911 3.6 Carrera 996 320pk | Youngtimer | Volledige historie | GT3 velgen


€ 34.950,-

Algemeen

Bouwjaar 01-07-2003
Categorie Sportwagen/Coupé
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 102.006 km
Deuren 2
Kenteken XK-908-G Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 3.596 cc
Vermogen 235 kW (320 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Ibalo Sportscars BV
Contactpersoon Mike Frons
Adres Breukersweg 14
Postcode 7471 ST
Plaats Goor
Provincie Overijssel
Land Nederland
Telefoon +31 (0)547 - 214023 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
GSM +31 (0)6 - 16077586 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.ibalo.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • radio/cassette speler
  • startonderbreker
  • stuurbekrachtiging
  • traction control

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Modelreeks: 1997 - 2005
Modelcode: 996

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 5,5 s
Topsnelheid: 280 km/u

Maten
Wielbasis: 235 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.453 kg
Laadvermogen: 392 kg
GVW: 1.845 kg

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
CO2-uitstoot: 245 g/km

Staat
Optische staat: goed
Staat interieur: goed

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie

Rond 1990 kampte Porsche met financiële problemen. Om de wel bekende 911 serie in leven te kunnen houden moesten er drastische maatregelen worden genomen om weer een nieuw model neer te zetten. Porsche heeft zijn ontwikkel team hard aan het werk gezet om een geheel nieuwe 911 te ontwikkelen, een die net als zijn voorganger de komende decennia weer mee kan. Om kosten te besparen zijn er onderdelen ontwikkeld die op meerdere modellen gebruikt konden worden. De befaamde lucht gekoelde motor die Porsche in de voorgaande 911 serie gebruikte zat aan zijn limiet. Daarbij kwam ook nog eens nieuwe wetgeving waardoor autofabrikanten zuinigere, schonere en stillere motoren moesten gaan ontwikkelen en gebruiken. Hiermee kwam de luchtgekoelde motor tot zijn einde. Voor de 911 996 ontwikkelde Porsche een geheel nieuwe, watergekoelde, 6 cilinder boxermotor. Om het typerende geluid van de luchtgekoelde motor te behouden heeft Porsche goed gekeken naar het uitlaat systeem en dit zo aangepast dat het geluid zo goed mogelijk op een luchtgekoelde motor lijkt. 

De Porsche 996 is in vele varianten geproduceerd, van een instap versie tot de snelste varianten als de Turbo S, GT2 en GT3. Het model wat wij hier hebben is de zo genoemde 3.6 Carrera. Met 320pk wat volledig naar de achterbanden wordt gestuurd is dit een echte sportauto. Met zijn sportieve rijeigenschappen is het een waar genot om door bochtige weggetjes te sturen. Ondanks dat het een sportauto is heb je relatief nog best wat ruimte. Doordat de motor van de auto achterin ligt, is de kofferruimte naar voren verplaatst waar plek is voor 100L aan bagage. Achter de voorstoelen zijn ook nog 2 zit plekken. Echter is dit wel beperkt om comfortabel te kunnen zitten maar je kan hier ook extra bagage kwijt. Door de achterste stoelen naar voren te klappen ontstaat er een nog grotere ruimte waardoor je al je spullen kwijt kan voor een mooie rondrit door Europa. 

Deze Porsche is voorzien van een grijze metallic lak wat erg goed bij deze auto past. Onder de auto zitten originele GT3 velgen gemonteerd wat zorgt voor een sportieve uitstraling. Het interieur bestaat uit zwartlederen sportstoelen die voldoende ondersteuning bieden tijdens het rijden maar ook nog eens erg comfortabel zijn. Op het stuur zit aan beide kanten een knop waarmee, wanneer gewenst, de versnellingsbak hand

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche 911 | Dromen mag nog steeds

Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?

Autotest | Porsche 911 Dromen mag nog steeds

De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.

Plus

  • snel, opwindend en spectaculair
  • ook dagelijks bruikbaar
  • subliem weggedrag

Min

  • relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting

Conclusie

Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.

Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.

Deel deze advertentie