Bouwjaar | 28-02-1978 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 6.313 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | ZP-650-K Verzekeren |
Kleur | Geel Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.994 cc |
Vermogen | 131 kW (178 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-02-1978 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 6.313 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | ZP-650-K Verzekeren |
Kleur | Geel Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.994 cc |
Vermogen | 131 kW (178 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Porsche Centrum Twente |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Birnieweg 9-11 |
Postcode | 7418 HH |
Plaats | Deventer |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)570 - 232911 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.porschecentrumtwente.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: 1978 - 2024
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Maten
Wielbasis: 227 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.160 kg
Laadvermogen: 239 kg
GVW: 1.399 kg
Interieur
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Porsche 911 SC Targa uit 1978.
Deze bijzondere Porsche is afkomstig uit de Verenigde Staten en heeft in Nederland 3 voorgaande eigenaren gehad.
De Porsche is in 2019 volledig gerestaureerd bij een Porsche specialist en daarbij voorzien van een taxatierapport.
Let op, de aangegeven kilometerstand is dan ook na restauratie.
Dit exemplaar is uitgerust met onder andere :
Porsche Classic navi radio met Apple Carplay.
M187 H4 verlichting.
M288 Koplampreinigingsysteem.
M328 Blaupunkt Hamburg cassettenradio i.c.m. geluidsboxen en chroom buitenantenne.
M392 Interieur bekleding in schots tartan.
M446 Targa uitvoering.
M470 Geleverd zonder spoilers.
M477 Fuchs velgen 16 inch ( 7j en 8j ).
M568 Getint glas rondom.
M651 Elektrisch bedienbare portierramen.
M970 Vloermatten.
Deze Porsche is ingeruild door collega Michel Arfman.
= Bedrijfsinformatie =
Onze prijzen zijn inclusief 1 jaar Porsche Approved garantie (t.w.v. 1695 euro) . Daarnaast zorgen wij bij aflevering dat u minimaal 1 jaar of 15.000 KM onderhoudsvrij (o.a. onderhoudsbeurt, banden en remmen) kunt rijden. Zo kunt u zorgeloos genieten van uw Porsche.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Porsche 911 | Dromen mag nog steeds
Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?
De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.
Plus
- snel, opwindend en spectaculair
- ook dagelijks bruikbaar
- subliem weggedrag
Min
- relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting
Conclusie
Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.
Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.