Peugeot 206 2.0-16V RC 177PK APK 11-2024/ Clima/Stoelverwarming

€ 8.750,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 04-05-2005
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 133.803 km
Deuren 2
Kenteken X-482-GB Verzekeren
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.997 cc
Vermogen 130 kW (177 pk)

Peugeot 206 2.0-16V RC 177PK APK 11-2024/ Clima/Stoelverwarming


€ 8.750,-

Algemeen

Bouwjaar 04-05-2005
Categorie Hatchback
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 133.803 km
Deuren 2
Kenteken X-482-GB Verzekeren
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.997 cc
Vermogen 130 kW (177 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Tim Brok Auto's
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres De Dennen 7A
Postcode 7491 HH
Plaats Delden
Provincie Overijssel
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 51765521 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.timbrokautos.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • achterspoiler
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airbags (window)
  • airbags gordijn (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • centr. deurvergr. (afstandbediening)
  • deelbare achterbank (ongelijk)
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • regensensor
  • stoelverwarming
  • stuurbekrachtiging
  • traction control

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Tankinhoud: 50 liter
Acceleratie (0-100): 7,4 s
Topsnelheid: 225 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 3822 x 1673 x 1435 cm
Wielbasis: 245 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.059 kg
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 1.159 kg
Max. trekgewicht: 1.100 kg (ongeremd 575 kg)

Interieur
Interieurkleur: hardCoal
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 204 g/km
Emissieklasse: Euro 3

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,6 l/100km (1 op 11,6)
Brandstofverbruik in de stad: 11,8 l/100km (1 op 8,5)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,7 l/100km (1 op 14,9)

Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig

Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 125 - € 141 per kwartaal

De liefhebber heeft geen uitleg nodig!

Deze toekomstig klassieker heb ik uit Zweden geïmporteerd en verkeert in een verrassend nette conditie, uiteraard na bijna 20 jaar gebruikt te zijn geweest niet meer in nieuwstaat , maar met geringe moeite naar een showroomconditie te brengen als je dat zou willen. De kilometerstand is slechts 133.000km, geheel aantoonbaar middels onderhoudshistorie, een pak facturen en een logisch Car-Fax-rapport (Equivalent van de Nederlandse NAP).
De laatste 10 jaar heeft de auto maar 30.000km gereden, de distributiewissel is eveneens 30.000km geleden, maar wel 10 jaar geleden dus, als je safe wil spelen zal je die nog even moeten vervangen.

De 206 heeft bij binnenkomst een aantal reparaties ondergaan, is voorzien van een splinternieuwe APK en bij aflevering gaat ie de deur uit met nog een fijn onderhoudsbeurtje. De achterbumper heb ik laten spuiten vanwege wat beschadigingen. Momenteel staat de auto bij de poetser om 'm nog even extra op te frissen, dus graag even een afspraak maken voor een bezichtiging/proefrit.

Hij start, loopt, rijdt, stuurt, remt en schakelt zoals het hoort, echt een gooi- en smijtbommetje die hoger in de toeren pas echt tot leven komt (uiteraard eerst even fatstoenlijk warmrijden). Hij staat goed op de (zomer)banden, die nog wel een rondje meekunnen. De 177pk op 1059kg ledig gewicht maken dat dit geen beginners-speelgoed is.
Ik durf 'm zelf te kwalificeren als beleggingsobject, zoveel onverprutste exemplaren met een aangename kilometerstand zijn er niet meer over, helaas. Mocht ik er niet de prijs voor krijgen die ik wil, dan zet ik 'm lekker droog weg en dan kijk ik over een aantal jaar wel of ik gelijk had ;)

Voorzien van onder andere;
-De befaamde half leder/half alcantara kuipstoelen, erg netjes zonder beschadigingen!)
-Werkende clima
-Diverse leer-accenten in het interieur
-17" aluminium "Atlantis"-velgen
-Stoelverwarming, werkend!
-Elektrische ramen
-Elektrisch verstelbare buitenspiegels
-Achterspoiler
-Centrale portiervergrendeling op afstandsbediening
-Koplampsproeiers

Is er dan niks negatiefs te vermelden? Jawel;'
-Behoeft eigenlijk 1 nieuwe sleutel,

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Peugeot 206 plus | Scherp rekenwerk

Een test van de Peugeot 206? Die is toch al jaren geleden opgevolgd door de 207? Ja, dat klopt. Maar de 206 bleef desondanks in productie. Sterker nog, de 206 is gefacelift en heeft nu dezelfde scherpe uitstraling als de allernieuwste Peugeots. Daarom is deze oude bekende onder de naam "206+" nu terug op de markt als budgetmodel. Is het een goed idee om nu een 206+ te kopen, of is het verstandiger om door te sparen voor een 207?

Autotest | Peugeot 206 plus Scherp rekenwerk

De Peugeot 206 is terug onder de naam 206+, voor wie terugverlangt naar de 206 of de 207 te kostbaar vindt. Het is overduidelijk waarom de 206+ zo goedkoop is, maar dit budgetmodel is meer dan welkom.

Plus

  • scherpe prijs
  • zeer ruim
  • nette prestaties, laag verbruik

Min

  • voelt minder solide dan Peugeot 207
  • veel rijgeluiden
  • karige uitrusting

Conclusie

Bij Peugeot draait het allemaal om de cijfertjes. De Peugeot 207 volgde de 206 op. Maar nu is de 206 terug als budgetmodel onder de naam 206+. De Peugeot 207 is en blijft zonder enige twijfel beter dan de 206+. De opvolger voelt meer solide, is stiller, heeft een betere wegligging, beschikt over een modernere uitrusting en is met name veiliger.

Maar enig rekenwerk leert dat de 206+ wel degelijk een interessant aanbod vormt. Met name de hier gereden basisuitvoering biedt een gunstige prijs/prestatie verhouding. Voor de prijs van deze 206+ 1.1 XR bieden veel andere merken alleen miniatuurtjes. Omdat de 206+ groter is, is de auto stabieler en daardoor ook comfortabeler. Bovendien biedt de 206+ voorin volop ruimte (de ruimte achterin is matig) en de kofferruimte is royaal bemeten.

Terwijl andere auto's met eenzelfde formaat vaak zwaarder zijn gemotoriseerd, kiest Peugeot voor een lichte motor die toch prima presteert en bovendien nog voordeliger is in het gebruik.

Deel deze advertentie