Mercedes-Benz SLS AMG 6.3
€ 209.500,-
Bouwjaar | 2011 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 52.450 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 6.208 cc |
Vermogen | 420 kW (572 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 2011 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 52.450 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 6.208 cc |
Vermogen | 420 kW (572 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Carrosso Classic & Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Eekstraat 2 |
Postcode | 8375 HN |
Plaats | Oldemarkt |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
GSM | +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.carrosso.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: jan 2010 - dec 2013
Technische informatie
Koppel: 650 Nm
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 85 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 3,8 s
Topsnelheid: 317 km/u
Ledig gewicht: 1.595 kg
Wielbasis: 268 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Energielabel: G
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,2 l/100km (1 op 7,6)
Brandstofverbruik in de stad: 19,9 l/100km (1 op 5,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,3 l/100km (1 op 10,8)
Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal
See for information in English down below
Mercedes-Benz SLS AMG 6.3 Coupé 'Gullwing' uit 2011 uitgevoerd in 'Obsidian Black'
- Volledig Mercedes-Benz dealeronderhouden
- Schadevrije historie & volledig originele lak
- Slechts 52.450 km
- Iconische, waardevaste en zeldzame auto
- Standaard rijk uitgerust aan opties
- Bang & Olufsen Hifi surround sound system t.w.v. € 6.400,-
Een moderne klassieker: dat is precies wat een SLS AMG is. Dit schitterende model is namelijk de spirituele opvolger van de legendarische 300 SL en dat is terug te zien in overeenkomstige details zoals de kenmerkende grille met één spijl, luchtroosters achter het voorscherm, lange neus en uiteraard de beroemde vleugeldeuren! De begeerde en kostbare coupé wordt vanwege deze vleugeldeuren ook wel 'Gullwing' genoemd, wat betekent dat de deuren naar boven openen. Een term die meestal alleen wordt gebruikt bij vliegtuigen. Het door ons aangeboden exemplaar is nieuw geleverd in Duitsland aan een gerenommeerde arts in Aachen. In 2015 is de auto in eigendom overgegaan naar een goede vriend en is nu afkomstig van de derde eigenaar die ook banden had met de eerste eigenaar. De auto is dan ook altijd onderhouden geweest bij de oorspronkelijke Mercedes-Benz dealer. De auto is zeer goed verzorgd en dat is terug te zien aan de auto: deze bevindt zich in zeer goede staat. De prachtige zwarte lak 'Obsidian Black' contrasteert prachtig met de originele AMG-spoke velgen en chromen grille. Ook het interieur is bekleed met zwart leder en is in smetteloze staat. Als kostbare optie heeft de eerste eigenaar gekozen voor een Bang & Olufsen surround sound system, wat zorgt voor uitstekend geluid. Daarnaast is de auto - in tegenstelling tot veel andere supercars - in het interieur praktisch, luxe en comfortabel uitgerust met onder meer stoelverwarming, een achteruitrijcamera en flippers voor de 7-traps versnellingsbak. Zie voor overige opties de optielijst. Technisch is de auto in perfecte staat, hoe kan het ook anders met een volledige dealer-onderhoudshistorie.
Onderhoudshistorie:
04/04/2012 - 20.603 km - Service A door Mercedes-Benz Bleses
14/04/2013 - 33.083 km - Service A door Mercedes-Benz Ewald Menke
07/04/2014 - 40.757 km - Service A door Mercedes-
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mercedes-Benz SLS E-Cell | Als de bliksem
Een citaat uit de test van de Mercedes-Benz SLS AMG: "Als de motor wordt gestart, klinkt een diepe brul die zo intens is dat seismologen in de wijde omtrek de aanwezigheid van de auto kunnen meten op de schaal van Richter". Er is echter een versie waar dat niet voor op gaat. Toch is er variant van de SLS die nóg opvallender, nóg sneller, nóg exclusiever en ... geheel geruisloos is. Wat maakt de "Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell" zo bijzonder?
De Mercedes-Benx SLS AMG E-Cell begon als experiment, maar deze supersnelle elektrische auto is nu daadwerkelijk te koop. Niet sneller, wel spannender en exclusiever dan de gewone SLS.
Plus
- sensationeel snel
- geen (directe) uitstoot
Min
- niet te koop!
- onwennig gevoel in besturing door hoog onafgeveerd gewicht
Conclusie
Mercedes-Benz heeft de SLS AMG E-Cell gebouwd als rijdend experiment. De fabrikant wil nieuwe technieken uitproberen en wil weten of een supersportwagen als de SLS z'n aantrekkingskracht behoudt als emissievrije auto.
Ondanks herhaald aandringen, geven de technici nauwelijks technische details over de SLS E-Cell vrij. Dat heeft niet alleen te maken met de concurrentie die continu op de loer ligt. Het is ook omdat de auto iedere paar maanden wordt aangepast. De enige conclusie over de bijzondere techniek is: motoren in de wielen geven een heel ander gevoel in het stuurwiel. Met de juiste afstemming van de elektronica, hoeft het hoge onafgeveerde gewicht geen onoverkomelijk bezwaar te zijn.
Ook de vraag of de SLS E-Cell ooit op de markt zal verschijnen, wordt afgedaan met een geheimzinnige glimlach. Mercedes-Benz bezint zich nog op de kansen voor een elektrische sportwagen. Zeker een auto als de SLS wordt deels gekocht om op te vallen. Maar juist wie nog exclusiever wil zijn dan de rest, zal zich heerlijk voelen bij een auto die er niet alleen bijzonder uitziet maar zich ook nog eens bedient van baanbrekende techniek.