Land Rover Defender 3.0 D300 90 MHEV X-Dynamic SE / Santorini Black / 22 Inch / Luchtvering
€ 89.900,- excl. BTW
Bouwjaar | 2024 |
Categorie | Bedrijfswagen |
BTW / Marge | BTW |
Kmstand | 2.896 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | - |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.996 cc |
Vermogen | 220 kW (300 pk) |
Land Rover Defender 3.0 D300 90 MHEV X-Dynamic SE / Santorini Black / 22 Inch / Luchtvering
€ 89.900,- excl. BTW
Algemeen
Bouwjaar | 2024 |
Categorie | Bedrijfswagen |
BTW / Marge | BTW |
Kmstand | 2.896 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | - |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Diesel |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.996 cc |
Vermogen | 220 kW (300 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Klaas & Terlouw |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Vonderweg 33 |
Postcode | 7468 DC |
Plaats | Enter |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)88 - 1301234 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.klaas-terlouw.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Bestelbus
Modelreeks: sep 2020 - 2024
Technische informatie
Koppel: 650 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 8 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 84 liter
Acceleratie (0-100): 7,0 s
Topsnelheid: 191 km/u
Ledig gewicht: 2.208 kg
Wielbasis: 302 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,8 l/100km (1 op 11,4)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze Defender wordt omgebouwd zodat deze voldoet aan de grijs kenteken vereisten van het RDW. Een laag tussenschot en minimale dakverhoging zorgen niet alleen voor meer beenruimte, maar maken ook beter contact met de ruimte achterin mogelijk.
EXTERIEUR
Santorini Black
Hoogglans afwerking
Standaard motorkap
22" velgen 'Style 5098' in Gloss Black afwerking
All-season banden
22" volwaardig reservewiel
Geen afdekking reservewiel
Dak in carrosseriekleur
Standaard dak
Panoramische zijruiten achteraan
Extended Black Exterior Pack
Privacy glas
Premium LED-koplampen met signature-dagrijverlichting
Mistlampen voor
Automatic High Beam Assist (AHBA)
Elektrisch uit-/inklapbare trekhaak
INTERIEUR
Stoelbekleding in generfd leder en Robustek in Acorn/Lunar, met interieur in Lunar
12-voudig elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen met memoryfunctie voor bestuurdersstoel en 2-voudig handmatig verstelbare hoofdsteunen
Middenconsole met armsteun
Dashboardafwerking in Dark Grey Powder Coat Finish
Met leder bekleed stuurwiel
Niet-verwarmbare stuurwielrand
Handmatig in hoogte en lengte verstelbare stuurkolom
Met leder beklede transmissiekeuzehendel
Meridian(TM) audiosysteem
Interactive Driver Display
10" Touchscreen
OPTIES
Air Suspension Pack
Elektronisch gestuurde luchtvering
Adaptive Dynamics
Cold Climate Pack
Verwarmbare voorruit
Verwarmde ruitensproeiers
Hogedruk koplampsproeiers
Met leder bekleed stuurwiel met verwarmbare stuurwielrand
Dorpellijsten met verlichting en 'DEFENDER'-woordmerk
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!