Bouwjaar | 16-01-1993 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 7.865 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | FV-XV-81 Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 4.943 cc |
Vermogen | 314 kW (428 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 16-01-1993 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 7.865 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | FV-XV-81 Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 4.943 cc |
Vermogen | 314 kW (428 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Munsterhuis Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Goudstraat 31-49 |
Postcode | 7554 NG |
Plaats | Hengelo Ov |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)74 - 2032536 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.munsterhuis.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: jan 1985 - jun 1992
Technische informatie
Koppel: 491 Nm
Aantal cilinders: 12
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 314 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.473 kg
GVW: 1.473 kg
Wielbasis: 255 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
Emissieklasse: Euro 1
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal eigenaren: 2
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 293 - € 320 per kwartaal
Voor de huidige en eerste eigenaar verkopen wij deze unieke onderhouden 512TR met lage kilometerstand.
De boardmap met boekjes zijn aanwezig.
De Testarossa is een tweedeurs coupé die in première ging op de Autosalon van Parijs in 1984. Alle versies van de Testarossa waren verkrijgbaar met een achteraan gemonteerde handgeschakelde vijfversnellingsbak. Het achterste middenmotorontwerp (motor tussen de assen maar achter de cabine) houdt het zwaartepunt in het midden van de auto, wat de stabiliteit verhoogt en het bochtenwerk van de auto verbetert, en resulteert zo in een staande gewichtsverdeling van 40% vooraan : 60% achter.
De originele Testarossa werd opnieuw ontworpen voor het modeljaar 1992 en werd geïntroduceerd als de 512 TR (TR betekent TestaRossa), op de Los Angeles Auto Show, in feite als een volledig nieuwe auto, en een verbeterde gewichtsverdeling van 41% voor, 59 % achter. Een andere nieuwe variant, de F512 M genaamd, werd geïntroduceerd op de Autoshow van Parijs in 1994. De auto liet de TR-initialen vallen en voegde de M toe, wat in het Italiaans stond voor modificata, of vertaald naar gemodificeerd, en was de definitieve versie van de Testarossa, die de verbetering van de gewichtsverdeling van zijn voorganger van 42% voor, 58% achter voortzette. De F512 M was het laatste voertuig van Ferrari met de platte 12-motor.
De Testarossa is een erkend cultureel icoon van de jaren tachtig en werd gepopulariseerd door media, waaronder de televisieserie Miami Vice uit 1984 (vanaf het seizoen 1986) en Sega's videogame Out Run uit 1986.
De auto is ook Classiche te certificeren.
Neem voor meer informatie contact op met:
Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
Wouter struik w.struik@munsterhuis.nl
Of bel +31 (0) 742555370 of kom langs in Hengelo
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto