Bouwjaar | 01-08-1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 88.476 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 4.943 cc |
Vermogen | 250 kW (341 pk) |
€ 92.500,-
Algemeen
Bouwjaar | 01-08-1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 88.476 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Zilver Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 4.943 cc |
Vermogen | 250 kW (341 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Munsterhuis Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Goudstraat 31-49 |
Postcode | 7554 NG |
Plaats | Hengelo Ov |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)74 - 2032536 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.munsterhuis.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modeljaar: 2024
Technische informatie
Koppel: 451 Nm
Aantal cilinders: 12
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,7 s
Topsnelheid: 250 km/u
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze zeer mooie handgeschakelde 412 in Argento Nürburg met Nero interieur is een zeer chique en dagelijkse rijdersauto.
De auto is optisch en technisch in zeer goede staat. Er zijn slechts 270 gebouwd!
De motor is volledig herzien. Auto is klaar voor de komende 30 jaar!
De auto is recent Classiche gecertificeerd.
De 412 verving de 400i en introduceerde een reeks verbeteringen, met als meest opvallende de hogere bootlijn, samen met een diepere voorspoiler om de aerodynamica van de auto te verbeteren.
Andere ingrepen van Pininfarina omvatten herontworpen dorpelpanelen, bumperbevestigingen in carrosseriekleur, gemodificeerd lichtmetalen wielontwerp, heldere knipperlichten en zwarte voorruit- en raamomlijstingen.
De V12-motor was vervuld van 4.942 cc (van 4.823) met een overeenkomstige toename van 8% in vermogen (tot 340 pk) en een toename van het koppel met 9,5% voor een 0,62 km / u-tijd van 6,7 seconden en een staande kwart mijl van 14,6 seconden in vergelijking met 14,8 voor de 400i.
De 412 was ook de eerste Ferrari die Bosch ABS standaard bood. De productie van de 412 hield op in 1989, waarmee een einde kwam aan een zestien jaar durende run voor wat in wezen een single body-stijl was.
Dit was de langste productierun in de geschiedenis van het bedrijf, in die tijd werden bijna drieduizend exemplaren geproduceerd in totaal van de verschillende soorten.
Een totaal van 576 stuks van het 412-model werden geproduceerd tijdens de productierun, in het chassisnummerbereik 56275 tot 82153.
Het zou nog drie jaar duren voordat er een 2 + 2-model zou verschijnen in de Ferrari-assortimentcatalogus, met de 456 GT, en bijna zeven jaar voordat de automatische transmissie weer beschikbaar zou zijn op een Ferrari.
Neem contact met ons op voor meer informatie:
Rik Hettema: r.hettema@munsterhuis.nl
Rob Slot: r.slot@munsterhuis.nl
+31 (0) 742555370
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto