Bouwjaar | 22-05-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 14.318 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-143-XN Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 22-05-2023 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 14.318 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-143-XN Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.395 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Harrie Dijk - Betrouwbaar onderweg |
Contactpersoon | De heer H. Dijk |
Adres | Kluversweg 4B |
Postcode | 7447 JK |
Plaats | Hellendoorn |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)548 - 654865 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.harriedijk.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Modelreeks: apr 2021 - 2024
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 180 kW (245 PK)
Vermogen elektromotor(en): 80 kW (109 PK)
Vermogen brandstofmotor: 110 kW (150 PK)
Koppel: 250 Nm
Aantal cilinders: 4
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 40 liter
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,0 s
Topsnelheid: 210 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 445 x 184 x 153 cm
Wielbasis: 268 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.601 kg
Laadvermogen: 519 kg
GVW: 2.120 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 33 g/km
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 1,5 l/100km (1 op 66,7)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 133 - € 146 per kwartaal
Afleverpakketten
Optioneel afleverpakket (€ 300): ViaBovag garantie jonggebruikt
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (12 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt
Ontspannen en zorgeloos autorijden, dat doet u met deze CUPRA Formentor. Deze auto uit het bouwjaar 2023 heeft 14318 kilometer gelopen. Met de huidige benzineprijzen is deze hybride motor van deze auto misschien wel de allerbeste oplossing. Zuiniger, schoner en toch van alle markten thuis. In de winter wordt het echt genieten met de stoelverwarming. Een praktische extra is de elektrisch bedienbare achterklep die opent en sluit met een druk op de knop. Zo'n verwarmd stuurwiel is een comfortabele extra, zeker in de winter. Natuurlijk behoren 19 inch lichtmetalen velgen, Full LED koplampen, adaptief dempingsysteem, aluminium dakrailing, elektrisch inklapbare buitenspiegels en donker getint glas achter ook tot de uitrusting van deze complete auto.
Het digitale dashboard geeft een nauwkeurig en makkelijk overzicht van alle belangrijke functies. Met de achteruitrijcamera ziet u precies wat er achter de auto gebeurt. Met adaptive cruise control houdt deze auto automatisch afstand tot uw voorligger. Loopt het verkeer onderweg vast, schakel dan de file assistent in en laat het systeem zorgen voor de juiste afstand bij stilstaan en rijden. Ingebouwde spraakbediening maakt het mogelijk om de auto te bedienen zonder dat uw aandacht wordt afgeleid. U bent in deze CUPRA ook voorzien van connected drive services, full map navigatiesysteem, achteropkomend verkeer waarschuwing, automatische airconditioning, DAB ontvangst en regensensor.
Het rijden met deze CUPRA wordt nog meer ontspannen dankzij de innovatieve technieken die onderweg over uw veiligheid waken. Bij de veiligheidssystemen van deze CUPRA hoort ook de verkeersbord-detectie. Die leest tijdens het rijden als het ware met u mee en attendeert u op de significante verkeersborden langs en boven de weg. Een camera houdt de juiste koers binnen de rijstrook in de gaten en het Lane-keeping systeem corrigeert bij afwijkingen. Mindert een voorligger onverwachts te veel vaart, dan ko
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Cupra Formentor | Niet giftig
Cupra is een nieuwe sportwagenfabrikant uit Spanje. Toen Cupra zich voor het eerst aan de wereld presenteerde, beloofde het zich te onderscheiden van andere sportieve merken door de nadruk te leggen op elektrische aandrijving. Echter, de eerste modellen van Cupra hadden conventionele benzinemotoren. Nu, een half jaar na de introductie, is de Formentor voorzien van plug-inhybride aandrijving. Een stap in de goede richting?
De Cupra Formentor is een sportieve SUV die dankzij plug-inhybride aandrijving vlot en toch zuinig is. Ziet er echter spannender uit dan hij is. Uitstekend weggedrag.
Plus
- vlot, stil en zuinig
- uitstekend weggedrag
- leuk en tegelijkertijd praktisch
Min
- niet zo vurig en sensationeel als de 2.0 TSI die hij vervangt
Conclusie
Al na een half jaar na de introductie heeft Cupra de Formentor aangepast. Aanvankelijk was dit eerste eigen model van Cupra alleen leverbaar met een conventionele benzinemotor. Die is vervangen door een plug-inhybride, waarmee de Formentor een half elektrische auto is geworden. Dat is goed en slecht nieuws.
Het slechte nieuws: de Formentor is niet giftig. Alhoewel elektrische auto's technisch gezien veel betere prestaties kunnen leveren dan een verbrandingsmotor (meer vermogen dat sneller beschikbaar is), geldt dat niet voor de Formentor. De elektromotor is niet sterk genoeg om de Formentor tot sportwagenprestaties te bewegen, terwijl de 1.4 liter benzinemotor te veel tijd nodig heeft om voldoende vermogen op te bouwen om echt te kunnen imponeren. Voor vele andere auto's is de 245 pk / 400 Nm sterke hybride een ware aanwinst, maar voor een auto met het imago van Cupra en het veelbelovende uiterlijk van de Formentor ontbreken het vuur, de agressie en de woede.
Het goede nieuws: de Formentor is niet giftig. Dankzij de plug-inhybride aandrijving zijn de uitstoot en het verbruik sterk gedaald en daarmee is de prijs ruim 10.000 euro verlaagd (voor het basismodel zelfs 20.000 euro!). Bovendien kan nu zorgeloos worden genoten in de wetenschap dat de CO2-uitstoot beperkt blijft.