Bouwjaar | 28-01-2000 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 98.925 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 21-FB-DB Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 954 cc |
Vermogen | 37 kW (50 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-01-2000 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 98.925 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 21-FB-DB Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 954 cc |
Vermogen | 37 kW (50 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | XD Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Oosterstraat 319 |
Postcode | 7532 SP |
Plaats | Enschede |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 24442170 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Acceleratie (0-100): 20,8 s
Topsnelheid: 149 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 780 kg
Max. trekgewicht: 500 kg (ongeremd 440 kg)
Afmetingen (LxBxH): 3737 x 1620 x 1368 cm
Wielbasis: 239 cm
Interieur
Interieur: darkBlue, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 149 g/km
Emissieklasse: Euro 2
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,2 l/100km (1 op 16,1)
Brandstofverbruik in de stad: 8,3 l/100km (1 op 12,0)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,1 l/100km (1 op 19,6)
Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 60 - € 68 per kwartaal
= Bedrijfsinformatie =
xdautos.nl
Wij zijn alleen geopend op afspraak
Inruil mogelijk tegen handels prijzen
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Citroen Saxo VTS | Vive Zandvoort
In het najaar van 1999 kreeg de Citroën Saxo een moderner aangezicht. Het front werd iets strakker en ronder, wat de Saxo tot een braaf en vrolijk stadsautootje maakt. De VTS variant van de Saxo doet wat gespierder aan door uitgeklopte wielkasten, dorpelverbreders en een spoiler op de achterklep. Met twee grote ogen aan weerszijden van de kunststof grille kijkt de Saxo vol onschuld de wereld in. Maar let op: wie onschuldig is, is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
De Citroen Saxo VTS 16v is een bommetje op wielen dat zich moeiteloos kan meten met veel duurdere GTI's en GT's. Wie een proefrit maakt, is verkocht. U bent gewaarschuwd.
Plus
- veel raceplezier per gulden
- fenomenaal goed onderstel
- zeer sterke motor
Min
- erg lichte besturing
- geen spectaculair interieur
Conclusie
Eindelijk weer een echte GTi! Geen oud rebel die nu in een maatpak zijn spierkracht aanwendt om op tijd op een afspraak te verschijnen, maar een onvervalste hooligan op wielen. Met bijtgrage remmen, een onwaarschijnlijk goed onderstel en een motor die de inzittenden echt in de stoel kan drukken is de Citroën Saxo VTS 16v de fijnste GTi van dit moment. Dankzij een bescheiden uitstraling is de VTS bovendien een auto waar niemand bezwaar tegen zal aantekenen. Dat het ongehoord leuk is gerenommeerde sportwagens volkomen voor schut te zetten, hoeft de Saxo-eigenaar er niet bij te vertellen.
Tenslotte een waarschuwing voor wie zich waagt aan een proefrit: dit is in beginsel een brave boodschappen auto, maar wie het gas één keer dieper intrapt is letterlijk en figuurlijk verkocht. De Saxo is op z'n zachtst gezegd verslavend. Daarom hierbij excuses aan alle GTi's, GSi's en CRX'en die in een grijs weekend in maart zo schaamteloos op hun nummer zijn gezet. Het moest even, in naam der wetenschap. Want alleen een Citroën racet als een Citroën!