Citroen C6 2.7 HdiF V6 Exclusive Youngtimer | Clima | 125 dkm NAP

€ 9.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 24-06-2006
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 125.507 km
Deuren 4
Kenteken 09-SZ-RH Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Diesel
Transmissie Automaat
Motorinhoud 2.720 cc
Vermogen 150 kW (204 pk)

Citroen C6 2.7 HdiF V6 Exclusive Youngtimer | Clima | 125 dkm NAP


€ 9.950,-

Algemeen

Bouwjaar 24-06-2006
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 125.507 km
Deuren 4
Kenteken 09-SZ-RH Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Diesel
Transmissie Automaat
Motorinhoud 2.720 cc
Vermogen 150 kW (204 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Breider Automotive
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Maalstoel 1
Postcode 7773 NN
Plaats Hardenberg
Provincie Overijssel
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 15429461 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.breider-automotive.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • automatic climate control
  • boordcomputer
  • cd wisselaar
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. verstelbare bestuurdersstoel
  • electr. verstelbare stoelen (voor)
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • radio/cd speler
  • regensensor
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • stuurbekrachtiging
  • telefoon
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Modelreeks: jan 2006 - jun 2009

Technische informatie
Koppel: 440 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 72 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,9 s
Topsnelheid: 230 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 491 x 186 x 146 cm
Wielbasis: 290 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.846 kg
Laadvermogen: 489 kg
GVW: 2.335 kg
Max. trekgewicht: 1.700 kg (ongeremd 750 kg)

Interieur
Interieurkleur: Antraciet
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 230 g/km
Energielabel: F
Emissieklasse: Euro 4

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,7 l/100km (1 op 11,5)
Brandstofverbruik in de stad: 12 l/100km (1 op 8,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,8 l/100km (1 op 14,7)

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 1
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 608 - € 638 per kwartaal

Toen in 1999 de C6 Lignage in Geneve aan het grote publiek werd geïntroduceerd leek het logisch...
Hier staat de opvolger voor de Citroen XM!
Het is echter precies 6 jaar later pas wanneer deze grootste en meest luxe uitgevoerde Citroen officieel zijn introductie kent!
En als je het eindproduct ziet is het geen wonder dat alle grote Franse leiders unaniem kozen voor de C6... wat een prachtige auto is dit zeg!

Het is niet alleen het design waar ze bij Citroen hard aan hebben gewerkt, maar ook aan tal van vooruitstrevende functies en mogelijkheden.
Zo is deze C6 voorzien van een HUD ( Head Up Display ) waardoor de snelheid en de navigatie detail meldingen in de voorruit worden geprojecteerd.
Ook is er een lane departure warning besteld op deze auto.. dit systeem waarschuwt wanneer de auto over de wegbelijning dreigt te raken... stuk voor stuk innovatieve opties, zeker in 2006!
Vanzelfsprekend is ook de climate control ( volautomatische airconditioning ) en een cruise control onderdeel van de standaard uitvoering.
De stoelen zitten fantastisch, zijn elektrisch verstelbaar en verwarmbaar... een betere zit heb je nog nooit eerder meegemaakt!
Belangrijk voor de rijbeleving is de hydropneumatische vering van de auto.. de C6 lijkt hierdoor iedere oneffenheid in het wegdek glad te strijken... Ook is de rijhoogte in te stellen waardoor deze Citroen zich overal thuis voelt!

Deze 2.7 HDi heeft slechts 125.507 km NAP gereden, de onderhoudshistorie is compleet en bij de laatste onderhoudsbeurt ( 1.000 km terug ) is naar de accu ook de pomp van het veersysteem vervangen.
De APK keuring is nieuw en geldig tot 02-2025! en de banden zijn allemaal voorzien van een zeer ruim proifiel!
Kortom, deze auto staat klaar voor de komende jaren extreem rijgenot!

Door haar bouwjaar is de auto zakelijk natuurlijk erg interessant om te gebruiken als youngtimer, maar ik ben ervan overtuigd dat deze auto ook om de historische waarde een interessante aankoop is.
Het is de laatste generatie " echte Citroen " en dan ook nog in

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Citroen C6 | Niet gek

Eind 2005 werd de Citroën C6 geïntroduceerd. Maar vrijwel direct was de vraag naar Citroëns nieuwe vlaggenschip groter dan verwacht. Maanden lang was de auto alleen in Frankrijk leverbaar. De wildste geruchten deden de ronde waarom de C6 niet in andere landen verkrijgbaar was. Nu komt aan alle speculaties een einde: het nieuwe topmodel van Citroën is in heel Europa beschikbaar en het is eindelijk tijd voor een testrit. Maakt de C6 de verwachtingen waar?

Autotest | Citroen C6 Niet gek

Het topmodel van Citroen, de C6, kan zich op alle vlakken meten met de concurrentie. De C6 is lekker eigenwijs, maar niet zo innovatief als topmodellen van Citroen uit het verleden.

Plus

  • bijzonder comfortabel
  • exclusief
  • zeer ruim, ook achterin

Min

  • niet zo revolutionair als de voorgangers
  • onprettig schakelende automaat
  • matig navigatie- en communicatiesysteem

Conclusie

Citroën heeft haar clientèle lang in spanning gehouden, maar de C6 is het wachten waard. Dit nieuwe topmodel van Citroën doorstaat de vergelijking met toppers van andere merken glansrijk. De uitrusting en het comfort zijn vergelijkbaar met die van andere luxe auto's. De prestaties van de benzinemotor blijven iets achter bij de concurrentie.

Zoals het hoort bij een echte Citroën is de C6 anders, eigenzinnig en eigenwijs. De revolutie blijft echter uit: de C6 biedt geen futuristische techniek of baanbrekende vormgeving die over lange tijd nog steeds vernieuwend is. Kortom: de Citroën C6 is niet gek, maar juist het topmodel van Citroën zou eigenlijk te gek moeten zijn.

Deel deze advertentie