Bouwjaar | 24-06-2003 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 177.378 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 37-LZ-FK Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.979 cc |
Vermogen | 170 kW (232 pk) |
€ 17.750,-
Algemeen
Bouwjaar | 24-06-2003 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 177.378 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 37-LZ-FK Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.979 cc |
Vermogen | 170 kW (232 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RubzAutomotive.nl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hoefsmid 6 |
Postcode | 7951 ZC |
Plaats | Staphorst |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23707569 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rubzautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt 2003 - mei 2006
Modelcode: E85
Technische informatie
Koppel: 300 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 55 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,2 s
Topsnelheid: 244 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 409 x 178 x 130 cm
Wielbasis: 250 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.285 kg
Laadvermogen: 325 kg
GVW: 1.610 kg
Interieur
Interieurkleur: PLASW - Oregon zwart
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 231 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,5 l/100km (1 op 10,5)
Brandstofverbruik in de stad: 13,5 l/100km (1 op 7,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,3 l/100km (1 op 13,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 6
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
De E85-generatie van de BMW Z4 is een regelrecht stijlicoon. Hoewel, recht... het zijn juist de verleidelijke rondingen die de youngtimer zo begerenswaardig maken. Er passeren bij ons jaarlijks vele Z4's de revue, maar de dakloze snelheidssensatie en oorstrelende geluidsbeleving uit de 231pk sterke 6-in-lijn blíjft verrassen. Dit exemplaar is origineel Nederlands geleverd, perfect onderhouden en verkeert in uitzonderlijk nette conditie. Het afgelopen jaar is er aantoonbaar ruim € 7.500,- geïnvesteerd in optische- en technische optimalisatie, waardoor dit momenteel één van de beste Z4's op de markt is.
De tijdloze signatuur komt uitermate krachtig tot zijn recht met de Titaanzilver metallic-lak. Af-fabriek werd deze Z4 voorzien van 18-inch Ellipsoïd-velgen, maar wij hebben er een nieuwe, originele 19-inch breedset BBS-velgen en een Merwede-verlagingsset onder laten zetten. Dit past qua symmetrie perfect bij de glooiende carrosserie en maakt dit exemplaar een eersteklas eye-catcher. Het -veelal bekritiseerde- design van Chris Bangle straalt een gevoel van ontspannen sportiviteit en individuele esthetiek uit. In het interieur is gekozen voor zwart Oregon leder, geborsteld aluminium dashboard-inleg en een lederen sportstuurwiel. De versie met sport-automaat [5-traps Steptronic] is vrij zeldzaam, maar presteert verrassend goed en wordt hedendaags steeds populairder. Dankzij stoelverwarming, Climate Control en een windscherm kunt u dit najaar ook nog volop genieten van deze Roadster.
Het M54-blok ligt lekker naar achteren in het vooronder en is een kunstwerk op zich. Het onmiskenbare geluid dringt zich nadrukkelijk aan de inzittenden op. Het Valvetronic-klepbedieningssysteem zorgt in combinatie met variabele nokkenassturing voor de in- en uitlaatkleppen voor een directe respons op het gaspedaal. Wij hebben alle gevoelige E85-issues opgelost: de excentrische ring van de stuurkolom is versteld [Sticky Steering], de kapmotor is vernieuwd- en verplaatst naar de kofferbak, de carterpan- en klepdekselpakking zijn vervangen, de ko
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z4 (2003 - 2009) | De neus
In tegenstelling tot andere auto's, staat een cabriolet vaak lange tijd in ongewijzigde vorm op het leveringsprogramma. Daarom is het verstandig bij introductie van een nieuwe roadster ter dege rekening te houden met de toekomst. BMW zag dit als een uitdaging en komt met een auto waarvan vooral de vormgeving revolutionair genoemd mag worden. Maar ook de techniek is helemaal bij de tijd.
BMW durft zijn neus uit te steken met de Z4. De proporties zijn die van een klassieke roadster, maar de Z4 biedt naast rijplezier ook comfort voor dagelijks gebruik. Exclusief en toch bruikbaar.
Plus
- Geslaagde combinatie sportief / comfortabel
- Prima kapconstructie
Min
- Vormgeving blijft wennen
- Onoverzichtelijk bij parkeren
Conclusie
BMW durft de neus uit te steken met de Z4. De vormgeving is zonder meer gewaagd te noemen, maar hoe langer de auto bij de redactie was, hoe meer het uiterlijk in de smaak viel. De toekomst zal leren of deze stijl door anderen wordt overgenomen en de Z4 een echte trendsetter is.
Ook met het rijgedrag nam BMW een risico, want de Z4 moet zowel comfort als sportiviteit bieden. Ook hierin is BMW geslaagd, want zelfs het basismodel is een snelle auto die veel rijplezier binnen riante veiligheidsmarges biedt. Met gesloten kap en een rustiger rijstijl, benadert de Z4 het comfort en gevoel van een coupé. Wie een neus heeft voor de fijnere dingen in het leven, heeft aan de BMW Z4 daarom een vernieuwende auto die nog heel lang plezier zal bieden.