Bouwjaar | 26-06-2003 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 157.886 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 48-LZ-FK Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.979 cc |
Vermogen | 170 kW (232 pk) |
€ 15.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 26-06-2003 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 157.886 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 48-LZ-FK Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 2.979 cc |
Vermogen | 170 kW (232 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RubzAutomotive.nl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hoefsmid 6 |
Postcode | 7951 ZC |
Plaats | Staphorst |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23707569 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rubzautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt 2003 - mei 2006
Modelcode: E85
Technische informatie
Koppel: 300 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 55 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,2 s
Topsnelheid: 244 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 409 x 178 x 130 cm
Wielbasis: 250 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.285 kg
Laadvermogen: 325 kg
GVW: 1.610 kg
Interieur
Interieurkleur: PLASW - Oregon zwart
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 231 g/km
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,5 l/100km (1 op 10,5)
Brandstofverbruik in de stad: 13,5 l/100km (1 op 7,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,3 l/100km (1 op 13,7)
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
De BMW Z4 is een regelrecht stijlicoon. Hoewel, recht... het zijn juist de verleidelijke rondingen die de youngtimer zo begerenswaardig maken. Qua (onderhouds-)historie, motorisering, kleurstelling en uitrustingsniveau is dít hoe wij een E85 Z4 het liefst zien. Dit origineel Nederlandse exemplaar heeft slechts drie eigenaren gehad, is uitsluitend dealer-onderhouden en verkeert in smetteloze conditie. Het controversiële ontwerp van Chris Bangle kreeg anno 2003 veel kritiek; tegenwoordig groeit de waardering en geniet u, tegen een relatief geringe investering, van puike prestaties en vrijheid.
De tijdloze signatuur komt uitermate krachtig tot zijn recht met de Sterlinggrau metallic-lak, waarbij de -door ons gemonteerde- nieuwe breedset 19-inch M Competition-velgen een sportief accent toe voegen. De originele 17?? BMW Styling 103-velgen kunnen desgewenst ook worden terug gemonteerd, indien u deze set te groot/stug vindt. Het design straalt een gevoel van ontspannen sportiviteit en individuele esthetiek uit. In het interieur is gekozen voor zwart Oregon leder, geborsteld aluminium dashboard-inleg en een lederen sportstuurwiel. De versie met sport-automaat [5-traps Steptronic] is vrij zeldzaam, maar presteert verrassend goed en wordt hedendaags steeds populairder.
Het M54-blok ligt lekker naar achteren in het vooronder en is een kunstwerk op zich. Het onmiskenbare geluid dringt zich nadrukkelijk aan de inzittenden op. De 3.0i S levert liefst 231pk en 300Nm koppel, dat al bij 2.300 tpm vrijkomt. Het Valvetronic- klepbedieningssysteem zorgt in combinatie met variabele nokkenassturing voor de in- en uitlaatkleppen voor een directe respons op het gaspedaal. Gevoelige E85- issues als Sticky Steering, verzopen kapmotor en gescheurd 3e remlicht zijn al gemodificeerd en wij hebben vorig jaar nieuwe Hankook Ventus V12-banden gemonteerd. In februari 2024 is er groot onderhoud t.w.v. € 2.000,- uitgevoerd, inclusief alle filters, bougies, remblokken en -schijven voor en enkele pakkingen: carterpan, oliefilterhuis en klepdeksel.
De royale nieuwprijs van € 65
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z4 (2003 - 2009) | De neus
In tegenstelling tot andere auto's, staat een cabriolet vaak lange tijd in ongewijzigde vorm op het leveringsprogramma. Daarom is het verstandig bij introductie van een nieuwe roadster ter dege rekening te houden met de toekomst. BMW zag dit als een uitdaging en komt met een auto waarvan vooral de vormgeving revolutionair genoemd mag worden. Maar ook de techniek is helemaal bij de tijd.
BMW durft zijn neus uit te steken met de Z4. De proporties zijn die van een klassieke roadster, maar de Z4 biedt naast rijplezier ook comfort voor dagelijks gebruik. Exclusief en toch bruikbaar.
Plus
- Geslaagde combinatie sportief / comfortabel
- Prima kapconstructie
Min
- Vormgeving blijft wennen
- Onoverzichtelijk bij parkeren
Conclusie
BMW durft de neus uit te steken met de Z4. De vormgeving is zonder meer gewaagd te noemen, maar hoe langer de auto bij de redactie was, hoe meer het uiterlijk in de smaak viel. De toekomst zal leren of deze stijl door anderen wordt overgenomen en de Z4 een echte trendsetter is.
Ook met het rijgedrag nam BMW een risico, want de Z4 moet zowel comfort als sportiviteit bieden. Ook hierin is BMW geslaagd, want zelfs het basismodel is een snelle auto die veel rijplezier binnen riante veiligheidsmarges biedt. Met gesloten kap en een rustiger rijstijl, benadert de Z4 het comfort en gevoel van een coupé. Wie een neus heeft voor de fijnere dingen in het leven, heeft aan de BMW Z4 daarom een vernieuwende auto die nog heel lang plezier zal bieden.