![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 22-04-2003 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 135.120 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | ZG-796-T Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.979 cc |
Vermogen | 170 kW (232 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 22-04-2003 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 135.120 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | ZG-796-T Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.979 cc |
Vermogen | 170 kW (232 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Hugo Karssen Automotive |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | De Grift 13 |
Postcode | 7711 EP |
Plaats | Nieuwleusen |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 11471719 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.hugokarssen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Aandrijving
Tankinhoud: 55 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,9 s
Topsnelheid: 250 km/u
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.265 kg
Afmetingen (LxBxH): 4091 x 1781 x 1299 cm
Wielbasis: 250 cm
Interieur
Interieurkleur: black
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
CO2-uitstoot: 221 g/km
Energielabel: F
Emissieklasse: Euro 4
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,1 l/100km (1 op 11,0)
Brandstofverbruik in de stad: 13,5 l/100km (1 op 7,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 6,6 l/100km (1 op 15,2)
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Staat
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
BMW maakt rijden geweldig. Dat is sinds jaar en dag de slagzin van de Beierse autofabrikant.
Tegenwoordig kunt u zich afvragen in hoeverre deze slogan nog serieus genomen wordt. Het gros van de nieuwe BMW-modellen bestaat immers uit zware auto's die met een stekker worden opgeladen en waarvan de rijbeleving ver te zoeken is.
In 2003 was dat wel anders. Niemand had nog van milieueisen gehoord en BMW maakte autorijden nog echt geweldig, niet in de laatste plaats met de Z4, een sportauto pur sang.
In deze Z4 vindt u onder de motorkap een ongeblazen 3.0 liter zescilinder lijnmotor, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Dit, in combinatie met achterwielaandrijving, een laag zwaartepunt en een gewicht van nog geen 1300 kg, staat garant voor heel veel rijplezier.
Deze specifieke Z4 werd nieuw geleverd in Duitsland en in 2019 door de vorige eigenaar naar Nederland geïmporteerd. De vorige eigenaar heeft diverse veel voorkomende problemen zoals "sticky steering" en de DISA-klep al (preventief) laten verhelpen. Ook de cabriokap is afgelopen jaar vervangen voor een nieuw exemplaar. De auto staat rondom op Michelin-banden, wat wederom een teken is dat er niet op de auto bezuinigd is. De onderhoudshistorie is aanwezig, alsmede een 2e set sleutels.
Ook optisch is de BMW in goede staat; er zijn geen noemenswaardige beschadigingen.
Iedere auto die wij verkopen wordt uitgebreid getest, met onder andere een proefrit van enkele honderden kilometers. Hierdoor krijgen we een goed beeld van de auto en kunt u zonder gedoe op pad. Geconstateerde problemen worden hersteld of vermeld. Voorafgaand aan de aflevering wordt de APK vernieuwd en een onderhoudsbeurt volgens fabrieksvoorschrift uitgevoerd.
Het betreft een marge-auto.
Mocht u vragen hebben of een proefrit willen maken, aarzel dan niet om te bellen of een bericht te sturen. We zijn enkel op afspraak geopend!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z4 (2003 - 2009) | De neus
In tegenstelling tot andere auto's, staat een cabriolet vaak lange tijd in ongewijzigde vorm op het leveringsprogramma. Daarom is het verstandig bij introductie van een nieuwe roadster ter dege rekening te houden met de toekomst. BMW zag dit als een uitdaging en komt met een auto waarvan vooral de vormgeving revolutionair genoemd mag worden. Maar ook de techniek is helemaal bij de tijd.
![Autotest | BMW Z4 (2003 - 2009) De neus](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/744/bmw-z4.jpg)
BMW durft zijn neus uit te steken met de Z4. De proporties zijn die van een klassieke roadster, maar de Z4 biedt naast rijplezier ook comfort voor dagelijks gebruik. Exclusief en toch bruikbaar.
Plus
- Geslaagde combinatie sportief / comfortabel
- Prima kapconstructie
Min
- Vormgeving blijft wennen
- Onoverzichtelijk bij parkeren
Conclusie
BMW durft de neus uit te steken met de Z4. De vormgeving is zonder meer gewaagd te noemen, maar hoe langer de auto bij de redactie was, hoe meer het uiterlijk in de smaak viel. De toekomst zal leren of deze stijl door anderen wordt overgenomen en de Z4 een echte trendsetter is.
Ook met het rijgedrag nam BMW een risico, want de Z4 moet zowel comfort als sportiviteit bieden. Ook hierin is BMW geslaagd, want zelfs het basismodel is een snelle auto die veel rijplezier binnen riante veiligheidsmarges biedt. Met gesloten kap en een rustiger rijstijl, benadert de Z4 het comfort en gevoel van een coupé. Wie een neus heeft voor de fijnere dingen in het leven, heeft aan de BMW Z4 daarom een vernieuwende auto die nog heel lang plezier zal bieden.