Bouwjaar | 02-06-2003 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 132.823 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | H-645-VS Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.494 cc |
Vermogen | 141 kW (192 pk) |
€ 12.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 02-06-2003 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 132.823 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | H-645-VS Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 2.494 cc |
Vermogen | 141 kW (192 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RubzAutomotive.nl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hoefsmid 6 |
Postcode | 7951 ZC |
Plaats | Staphorst |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23707569 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rubzautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt 2003 - mei 2006
Modelcode: E85
Technische informatie
Koppel: 245 Nm
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 55 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,0 s
Topsnelheid: 235 km/u
Maten
Wielbasis: 250 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.255 kg
Laadvermogen: 305 kg
GVW: 1.560 kg
Interieur
Interieurkleur: LATL - Oregon Traumrot
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,9 l/100km (1 op 11,2)
CO2-uitstoot: 216 g/km
Emissieklasse: Euro 3
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal
Een krachtig statement; met de softtop geopend vormt het eigentijdse Chris Bangle-design een esthetisch uitroepteken. Met het dak dicht is de rijervaring al even fascinerend - het frisse Oregon lederen interieur met Traumrot gekleurde comfortstoelen inspireert met dynamisch design, een uitrusting van hoge kwaliteit en uitstekende akoestiek. In de sportiefste cabrio van zijn klasse componeren de krachtige 2.5-liter 6-in-lijn met 192pk en de geavanceerde rijdynamiekregeling een unieke openlucht rijervaring. Dit vroege exemplaar uit de zomer van 2003 verkeert in uitzonderlijk nette conditie en is uniek dankzij de aantoonbaar lage kilometerstand.
Een cabrio als deze is niet langer voor instant bikkels; ook bij koud weer opent de softtop binnen tien seconden en is het met de stoelverwarming aan en het windscherm achter de voorstoelen goed vertoeven. Het is met de Saffierzwarte metallic exterieurlak beslist geen overdreven boulevard-patser die de aandacht wil trekken van volle terrassen. Meer een cabriolet om door pittoreske dorpjes te cruisen en bij het uitrijden daarvan de Sport-modus in te schakelen om op buitenwegen tóch lekker even op het gas te gaan. De geborsteld aluminium interieurlijsten, Monroe schokdempers en de 18-inch BMW Styling 46-velgen versterken het sportieve karakter.
De meest relevante opties zijn het adaptieve M-onderstel, een HiFi Premium Sound-systeem en elektrische stoelverstelling, maar gelukkig stelt de overige configuratie allerminst teleur met zaken als een lederen sportstuurwiel, airconditioning, opbergvakpakket, elektrisch kap, ramen- en spiegels, Radio Business CD, boordcomputer, CD-wisselaar en centrale deurvergrendeling. Alles is nog origineel.
Nieuw werd dit exemplaar afgeleverd door een Duitse BMW-dealer te Kitzingen, waarbij tot medio 2013 en ca. 45km bij één particuliere eigenaar verbleef. Er volgden nadien twee Duitse eigenaren, waarna hij in juni 2020 door een oldtimer-specialist in Drachten [Nostalgia] werd geïmporteerd met 118.030km. Wij hebben de Z4 toen geleverd aan de huidige eigenaar, die er drie jaar veel plezier aan heeft beleefd. Onderhoud werd afgestempeld bij 13.559km [18-11-2005], 22.925km [30-5-2008], 27.126km [24-9-2009], 39.35
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z4 (2003 - 2009) | De neus
In tegenstelling tot andere auto's, staat een cabriolet vaak lange tijd in ongewijzigde vorm op het leveringsprogramma. Daarom is het verstandig bij introductie van een nieuwe roadster ter dege rekening te houden met de toekomst. BMW zag dit als een uitdaging en komt met een auto waarvan vooral de vormgeving revolutionair genoemd mag worden. Maar ook de techniek is helemaal bij de tijd.
BMW durft zijn neus uit te steken met de Z4. De proporties zijn die van een klassieke roadster, maar de Z4 biedt naast rijplezier ook comfort voor dagelijks gebruik. Exclusief en toch bruikbaar.
Plus
- Geslaagde combinatie sportief / comfortabel
- Prima kapconstructie
Min
- Vormgeving blijft wennen
- Onoverzichtelijk bij parkeren
Conclusie
BMW durft de neus uit te steken met de Z4. De vormgeving is zonder meer gewaagd te noemen, maar hoe langer de auto bij de redactie was, hoe meer het uiterlijk in de smaak viel. De toekomst zal leren of deze stijl door anderen wordt overgenomen en de Z4 een echte trendsetter is.
Ook met het rijgedrag nam BMW een risico, want de Z4 moet zowel comfort als sportiviteit bieden. Ook hierin is BMW geslaagd, want zelfs het basismodel is een snelle auto die veel rijplezier binnen riante veiligheidsmarges biedt. Met gesloten kap en een rustiger rijstijl, benadert de Z4 het comfort en gevoel van een coupé. Wie een neus heeft voor de fijnere dingen in het leven, heeft aan de BMW Z4 daarom een vernieuwende auto die nog heel lang plezier zal bieden.