Bouwjaar | 05-04-1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 168.369 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | NV-NG-95 Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
€ 7.250,-
Algemeen
Bouwjaar | 05-04-1996 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 168.369 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | NV-NG-95 Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.796 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | RubzAutomotive.nl |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Hoefsmid 6 |
Postcode | 7951 ZC |
Plaats | Staphorst |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23707569 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.rubzautomotive.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Modelreeks: mrt 1996 - apr 1999
Modelcode: E36
Technische informatie
Koppel: 180 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 10,5 s
Topsnelheid: 194 km/u
Maten
Wielbasis: 245 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.125 kg
Laadvermogen: 275 kg
GVW: 1.400 kg
Interieur
Interieurkleur: PQ3SN - Oregon Sandbeige
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 2
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 5
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 139 - € 151 per kwartaal
'The Ultimate Driving Machine', zo luidde de de tagline van BMW bij de introductie van de Z3. Niettemin was (én is) het visueel optimaal genieten van de klassieke proporties en fraaie details. Dat de waardering voor het model de laatste jaren een flinke vlucht heeft genomen is niet zo verwonderlijk; deze origineel Nederlands geleverde, in uitstekende, originele staat verkerende Z3 vormt allerminst een uitzondering op die regel. Los van de 118pk sterke 1.8 onder de lang gerekte motorkap creëren de Dunkelgrün lak [non-metallic] en de Sandbeige Oregon lederen stoelen veel aantrekkingsvermogen. Deze Z3 is uitzonderlijk goed gedocumenteerd en onderhouden, hierover later meer.
Hier staat het juiste gereedschap voor optimale rijbeleving. Bij de nieuw-levering begin 1996 werd gekozen voor een differentieel met 25%-vergrendeling, M-Sport onderstel en een lederen sportstuur. Tevens geldt: stoelen bijna óp de achteras, motor lekker ver naar het midden voor een 50/50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving en een overzichtelijke bediening. De originele persenning [afdekhoes kap] en het kofferrek zijn inbegrepen, de cabrio-kap is eind 2020 bij CabrioPartner vervangen. De optische lakconditie is uitzonderlijk goed; in 2020 is de motorkap opnieuw gespoten. Het carrosserie is vrij van roest en/of corrosie. De 17" breedset BMW Styling 32-velgen zijn nog erg netjes en passen goed bij de klassieke uitstraling.
Onderaan de optielijst wordt optiecode '999 Job Control HEA' genoemd; dat houdt in dat dit een demo-voertuig van de BMW-dealer te Heemstede betrof. Dat verklaart waarom er veel opties zijn geselecteerd: een BMW Reverse RDS-radio met cassette-speler, boordcomputer, elektrisch pakket [ramen, spiegels en stoelbediening], airconditioning, stoelverwarming, windscherm, in hoogte verstelbare koplampen, Chrome Line interieur, mistlampen, zij-airbags, hardtopvoorbereiding, velours vloermatten, derde remlicht en centrale deurvergrendeling. Alles functioneert naar behoren. In 2020 is er een Alpine infotainment-systeem met o.a. Bluetooth telefoon, DAB+radio en USB/Aux/CD-ingang gemonteerd.
Onderhoud werd afgestempeld bij 13.048km [13-2-1998], 28.545km [15-3-2000], 34.740km [19-9-2001], 49.807km [22-4-2003], 79.210km [19-4-2007], 85.936km [7-7-2008] e
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW Z3 | Sexawheel
De eerste lentezon heeft zich laten zien en meteen begint de cabriokoorts weer te kriebelen. Open rijden onder de blauwe hemel met een stralende zon op de bol is dé ultieme rijervaring. BMW heeft het imago echte rijdersauto's te maken en zet met de Z3 Roadster een buitenissig fraai en uitdagend model neer. Bovendien heeft deze schone alles in huis om het de veeleisende bestuurder naar de zin te maken.
De BMW Z3 is geen sportwagen, maar wel de meest sportieve cabrio in zijn segment. De 1.9i is geen aanrader, maar ongeacht de motor is de wegligging uitmuntend. Hoogwaardige afwerking.
Plus
- adembenemend mooi
- zeer fraaie en degelijke afwerking
- sublieme besturing en wegligging
Min
- matige prestaties
- enorme dode hoek met gesloten kap
- plastic achterruit
Conclusie
De BMW Z3 blinkt uit door een uitdagende vormgeving en sublieme wegligging. De 1.9i uitvoering is bepaald niet snel en daarmee vooral bedoeld voor de stille genieter die de auto niet koopt om indruk te maken op vrienden, maar om rustig mee te toeren. Wie toch probeert indruk te maken, wordt er zelfs door de eenvoudigste GTi nog uitgereden.
Wel is de auto praktisch. De kap is van goede kwaliteit en leent zich dankzij de dubbellaagsconstructie ook goed voor rijden in de winter. De bagageruimte is groot genoeg voor twee weekendtassen zodat ieder weekend met de Z3 een weekendje Franse Rivièra wordt. Ik zou het wel weten met deze sexy verschijning...