BMW M3 3-Serie E30

€ 79.500,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 30-03-1988
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 153.821 km
Deuren 2
Kenteken 97-GR-HD Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.302 cc
Vermogen 142 kW (193 pk)

BMW M3 3-Serie E30


€ 79.500,-

Algemeen

Bouwjaar 30-03-1988
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 153.821 km
Deuren 2
Kenteken 97-GR-HD Verzekeren
Kleur Rood Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.302 cc
Vermogen 142 kW (193 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Carrosso Classic & Sportscars
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Eekstraat 2
Postcode 8375 HN
Plaats Oldemarkt
Provincie Overijssel
Land Nederland
Telefoon +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
GSM +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.carrosso.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • achterspoiler
  • airconditioning
  • alarmsysteem
  • centr. deurvergr. (handbediening)
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • getint glas
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • mistlampen (voor)
  • radio/cd speler
  • sportstoelen
  • stuurbekrachtiging

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Modelreeks: jul 1985 - dec 1989
Modelcode: E30

Technische informatie
Koppel: 230 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 70 liter
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 6,9 s
Topsnelheid: 230 km/u

Maten
Wielbasis: 256 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.225 kg
Laadvermogen: 375 kg
GVW: 1.600 kg

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,8 l/100km (1 op 11,4)
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 164 - € 179 per kwartaal

BMW M3 E30 'Henna-rot' 1988

- eerste generatie M3
- historie bekend
- originele boekjes aanwezig
- sinds 2001 in Nederland slechts één eigenaar
- blinkt uit in originaliteit
- originele, zeldzame kleur Henna-rot
- originele BBS-velgen
- zwart lederen interieur
- onderscheidende opties zoals airconditioning, elektrische ramen voor (0410) en uitklapbare achterramen (0361)
- vernieuwde roestvrijstalen uitlaat

De M3 E30: de eerste generatie M3 uit de jaren "80 en een iconische auto die de afgelopen jaren steeds populairder is geworden, zeker een mooi en origineel exemplaar die steeds zeldzamer wordt. Dat maakt dit exemplaar zo interessant: het betreft een prachtig uitgevoerde M3 in de bijzondere rood-oranje kleur 'Henna-rot' die op 30 maart 1988 geleverd werd door BMW-dealer 'Eurocar' in Lecco, aan het Comomeer in Italië. Deze dealer leverde de BMW aan de eerste eigenaar in de nabijgelegen Italiaanse modestad Milaan. Een Italiaan met een Duitse sportauto moet een liefhebber zijn geweest en dat blijkt ook uit de geschiedenis: het onderhoud is keurig bijgehouden in het originele onderhoudsboekje (iets wat we ook wel eens anders zien in Italië). Ook de overige originele boekjes zijn nog bij de auto aanwezig: het instructieboekje, aanvullend instructieboekje voor de M3, het garantiebewijs en het serviceboekje. Hieronder staat een overzicht van het uitgevoerde onderhoud in Italië:

- 1989: 11.963 km
- 1989: 15.163 km
- 1990: 22.850 km
- 1991: 35.356 km
- 1992: 43.939 km
- 1994: 59.600 km
- 1995: 61.370 km
- 1996: 63.650 km
- 1999: 97.600 km
- 2001: 125.194 km

In februari 2001 is de auto geïmporteerd naar Nederland en dankzij het NAP-tellerrapport is ook de historie in Nederland bekend en logisch. De auto is in sinds 2001 in bezit geweest van één eigenaar en deze eigenaar had een collectie met meerdere bijzondere auto's.
De M3 verkeert in zeer originele en nette staat: het lakwerk is in het verleden opnieuw gespoten en de originele 15" BBS-velgen zitten nog onder de auto. Het plaatwerk en de onderzijde zijn netjes en de passingen zijn kloppend. Ook het interieur is nog origineel en netjes: de zwart lederen bekledi

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

BMW 3-Serie (2012 - 2018) | Dualisme

"Dualisme", is een mooie term voor twee tegenstrijdige zaken die toch één geheel vormen. Wat de nieuwe 3-Serie karakteriseert is dat de auto het onmogelijke zegt te combineren. Zo zou de nieuwe 3-Serie sneller en tegelijkertijd zuiniger zijn dan voorheen. Het comfort zou op een hoger niveau liggen, terwijl de auto ook sportiever is geworden. Tenslotte is de auto groter maar toch lichter geworden. Zulke beweringen vragen om een uitgebreide test...

Autotest | BMW 3-Serie (2012 - 2018) Dualisme

De nieuwe BMW 3-Serie is sterk en zuinig, groter en licht, comfortabel en sportief. Echter: om een grotere doelgroep aan te spreken, is de 3-Serie minder uitgesproken dan voorheen.

Plus

  • snel en zuinig
  • sportief en comfortabel
  • ruim en lichtgewicht

Min

  • pas echt compleet met (kostbare) opties

Conclusie

Maakt de nieuwe BMW 3-Serie alle beloften waar? Is de auto tegelijkertijd sportief en comfortabel, sterk en zuinig, groter en toch lichter? Ja, ja en nog eens ja. Met een druk op de knop is de 3-Serie naar keuze Amerikaans comfortabel of juist Duits sportief. De prestaties zijn uitstekend, maar wie zich gedraagt kan ook zeer zuinig rijden met de 3-Serie. Tenslotte is de auto inderdaad een stuk gegroeid, zonder zwaarder te worden.

Toch is er ook een groot kritiekpunt: BMW was het eerste merk dat een lager verbruik met meer rijplezier wist te combineren, maar inmiddels doen alle andere merken dat kunstje na. Door comfort en sportiviteit te combineren is de 3-Serie minder een rijdersauto pur sang en slechts een uitstekende zakenauto. De puristen worden daarom teleurgesteld. BMW ziet dit echter heel anders: dankzij het veelzijdigere karakter zal de 3-Serie een nog grotere groep kopers aanspreken dan voorheen.

Deel deze advertentie