Alfa Romeo GT 1300 JUNIOR 2.0 engine

€ 49.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 01-10-1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 89.899 km
Deuren 2
Kenteken PM-06-05 Verzekeren
Kleur Bruin Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.962 cc
Vermogen 95 kW (129 pk)

Alfa Romeo GT 1300 JUNIOR 2.0 engine


€ 49.950,-

Algemeen

Bouwjaar 01-10-1972
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 89.899 km
Deuren 2
Kenteken PM-06-05 Verzekeren
Kleur Bruin Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.962 cc
Vermogen 95 kW (129 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Carrosso Classic & Sportscars
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Eekstraat 2
Postcode 8375 HN
Plaats Oldemarkt
Provincie Overijssel
Land Nederland
Telefoon +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
GSM +31 (0)6 - 25351515 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.carrosso.com
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lichtmetalen velgen

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé
Modelreeks: 1963 - 1977
Modelcode: 105 115

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,7 s
Topsnelheid: 185 km/u

Gewichten
Ledig gewicht: 970 kg
Laadvermogen: 390 kg
GVW: 1.360 kg
Max. trekgewicht: 800 kg (ongeremd 535 kg)

Interieur
Interieur: Beige, Stof
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 0

Historie
Aantal eigenaren: 1

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

See for information in English down below

Alfa Romeo GT 1300 Junior uit 1972, geüpgraded met krachtigere 2.0 liter motor

- nieuw geleverd in het zonnige Italië
- 2 liter motor met Weber 40 DCO1-carburateurs en 129 pk
- uitgevoerd in schitterende kleur 'Faggio'
- grotendeels gereviseerd/gerevitaliseerd
- lakwerk in uitmuntende staat
- nooit aan gelast, originele dorpels
- originele stoffen interieur (beige)
- voorzien van sportieve 'minilite' velgen met zo goed als nieuwe banden

Deze Alfa Romeo is op 1 oktober 1972 geleverd door de fabriek in Milaan aan de eerste Italiaanse eigenaar. Afkomstig uit Rome is de auto in 2020 geïmporteerd naar Nederland door de huidige eigenaar en in de afgelopen jaren extensief gereviseerd, gerevitaliseerd en herbouwd met oog op detail en originaliteit, om deze weer in topstaat te krijgen. Zo is de remmerij vernieuwd (alle remklauwen, blokken en schijven), net als de schokbrekers, spiraalveren en binnenschermen. De uitlaat is grotendeels vervangen en de wielophangingen zijn volledig nagelopen. Te zien is dat de auto afkomstig is uit een zonnig klimaat: de onderzijde verkeert in uitstekende staat, de dorpels zijn origineel en er is nooit aan de auto gelast. Ter bescherming is de onderzijde in PVC coating gespoten. Het chroomwerk is grotendeels vervangen of gepolijst. Het beige stoffen interieur is grotendeels origineel. Vloermatten, deurpanelen, bekleding achterin, het dashboard en de hemel zijn vernieuwd.

De 1300 GT had oorspronkelijk een 1.3 liter motor met slechts 89 pk. Regelmatig zijn exemplaren geüpgraded met een nieuwe krachtigere motor om beter aan te sluiten bij het sportieve imago van de auto. Zo ook bij dit exemplaar: de goedlopende 2 liter motor met Weber 40 DCO1-carburateurs levert 129 pk. In combinatie met het lage gewicht van ca. 970 kg accelereert de Alfa Romeo in ca. 8,7 seconden naar 100 km/u. Het ontwerp van Bertone is een lust voor het oog en de auto staat dan ook wel bekend als één van de mooiste 2+2 coupés ooit gebouwd. De handgeschakelde 5-versnellingsbak zorgt tezamen met achterwielaandrijving voor een ultieme rijervaring. Kortom: een échte, pure Alfa Romeo. Kunst om te zien en emotie om mee te rijden, prachtig uitgevoerd en gerevitaliseerd met gevoel voor originaliteit. Een toevoeging voor elke collectie en/of liefhebber.


Algemene informatie over de Alfa Romeo 130

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Alfa Romeo GT | Gran Turismo

Een "Gran Turismo" is een auto die uitblinkt op het gebied van comfort en sportiviteit. De "GT" is daarom van oudsher een luxe reisauto die zich bij uitstek leent voor het afleggen van enorme afstanden op hoge snelheid. Alfa Romeo ging de uitdaging aan om de GT opnieuw uit te vinden met een Coupé die zowel sportief als comfortabel is. Een uitgebreide test moet uitwijzen of dat gelukt is.

Autotest | Alfa Romeo GT Gran Turismo

De Alfa Romeo GT verleidt met de vormgeving en scoort vervolgens met het weggedrag. Geen sportwagen, maar wel degelijk opwindend om te rijden. Vooral bedoeld als reisauto voor lange afstanden.

Plus

  • Goedkope instapversie verkrijgbaar
  • Exclusieve verschijning
  • Zeer snel

Min

  • Veel piepjes en rammeltjes
  • NIet de sensatie van achterwielaandrijving
  • Matige afwerking

Conclusie

Alfa Romeo heeft de naam echte rijdersauto's te maken. Wanneer juist Alfa Romeo een gran turismo introduceert zijn de verwachtingen daarom hoog gespannen. Dit is immers een segment waarin het risico hoog is dat het eindresultaat niet comfortabel én sportief is, maar van beide net niets. Helaas werd de testrit geplaagd door de eveneens voor Alfa Romeo zo tekenende schoonheidsfoutjes, maar dat mocht de pret nauwelijks drukken.

Na een hoogst aangename testrit luidt de conclusie dat Alfa Romeo er in is geslaagd een innemende, vermakelijke en zelfs verslavende moderne gran turismo neer te zetten. Wanner kalm gereden, is de GT behaaglijk dankzij de exclusieve vormgeving en het luxe interieur. Dan leent de auto zich bij uitstek voor het afleggen van lange afstanden. Als alle paardekrachten los komen is de sensatie niet gelijk aan die van een pure sportwagen, maar is de GT op een heel eigen manier bloedsnel en zinnenprikkelend. Het is deze geslaagde combinatie van beide waaraan de GT de naam en faam dankt.

Deel deze advertentie