Alfa Romeo Giulia Sprint GTC

€ 92.750,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 10-05-1965
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 52.273 km
Deuren -
Kenteken - Verzekeren
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Diesel
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.570 cc
Vermogen 89 kW (121 pk)

Algemeen

Bouwjaar 10-05-1965
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 52.273 km
Deuren -
Kenteken - Verzekeren
Kleur Overige Bod op je auto
Brandstof Diesel
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 1.570 cc
Vermogen 89 kW (121 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Bloemendaal Classic & Sportscars
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Nijverdalseweg 117d
Postcode 7461 TC
Plaats Rijssen
Provincie Overijssel
Land Nederland
GSM +31 (0)6 - 51991580 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.bloemendaalcs.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Bijzonderheden meld een fout

Carrosserievorm: Cabriolet
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 1.029 kg
GVW: 1.029 kg
Topsnelheid: 180 km/u
Aantal zitplaatsen: 4
Motorrijtuigenbelasting: geen

Deze unieke (want er zijn slechts 998 stuks geproduceerd) Alfa Romeo Giulia Sprint GTC is rechtstreeks afkomstig uit Italië. De fraaie cabriolet werd eind 2017 naar Nederland gehaald om deel uit te gaan maken van een prachtige collectie Alfa Romeo's.

Eerst werd Alfa Romeo specialist en oud Alfa dealer Valk uit Rijssen gevraagd de auto helemaal perfect te maken. Hierbij is alles zeer uitgebreid gecheckt, en waar nodig gerepareerd of vervangen. De aanwezig facturen wijzen uit dat naast het gebruikelijke onderhoud onder andere de cilinderkop volledig werd gereviseerd inclusief nieuwe kleppen, het onderblok voorzien werd van nieuwe lagers en zuigerveren, de cardanas werd vernieuwd, de achteras werd gereviseerd, de versnellingsbak werd gereviseerd waarbij o.a. de synchromeshringen werden vervangen. Ook werd waar nodig het elektrisch systeem nagezien en de startmotor gereviseerd. Het onderstel werd niet vergeten en o.a. voorzien van nieuwe draagarmen en fuseekogels. De montage van nieuwe banden en uitlaat maakten de GTC wwer helemaal up to date.

De carrosserie was voor de aanschaf al flink onder handen genomen in Italië. Gezien de hiervan aanwezige foto's was de auto niet eens zo heel slecht, maar verdiende wel een professionele carrosserie restauratie. Dat dat goed gelukt is, is in een oogopslag te zien. Kenners letten meteen op de perfect passende naden van de kokers, portieren en spatborden. Hier mankeert geen millimeter aan. Alles past echt perfect. Ook is het plaatwerk erg strak en heel mooi gespoten. Het interieur is grotendeels origineel en in een prachtige staat, evenals de zwarte mohair softtop en hoodcover.

De GTC is dus qua techniek, interieur en carrosserie in optimale staat. Blijft over het chroomwerk rondom. Alles is prachtig, behalve de niet erg strakke achterbumper. Daar hebben we wel eens mooiere van gezien. Misschien overdrijven we een beetje en valt het u helemaal niet op, maar wij zien nu eenmaal graag perfectie.

Die perfectie kunnen we wel doortrekken naar het rijden van de auto, want dat is echt een openbaring. Italiaans Auto Specialist Valk heeft zijn goede naam hierin weer eens bevestigd want de Alfa stuurt, remt en loopt fantastisch. Het kost moeite en geld, maar dan heb je ook jarenlang plezier van deze investering. Het is echt een verbazingwekkend en tegelijkertijd heerlijk gevoel dat een auto, van in dit geval ruim 58 jaar oud, zo perfect rijdt, en geen enkele moeite heeft in het normale verkeer mee te komen. Sterker nog, als je wilt kunt je nog heel wat auto's de achterkant van de GTC laten zien. Maar dat het kan, hoeft nog niet te betekenen dat je het moet doen. Het optimale genieten is natuurlijk het open kunnen rijden in een van de fraaiste door Carrozzeria Touring ontworpen cabrio

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Alfa Romeo Giulia | Laatste kans of laten staan?

Bij Alfa Romeo is men blij en somber tegelijk. De Giulia is namelijk vernieuwd voor modeljaar 2023 en dus klaar voor nieuwe uitdagingen. Tegelijkertijd meldt de fabrikant dat dit het laatste model zonder elektrische aandrijving is en daarmee markeert de Giulia het einde van een tijdperk. Is de vernieuwde Alfa Romeo Giulia een auto om te laten staan of juist een laatste kans?

Autotest | Alfa Romeo Giulia Laatste kans of laten staan?

De Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 is een echte liefhebbersauto. Tegenover elektrische perfectie zet de Giulia een traditioneel en puur mechanisch gevoel.

Plus

  • goede prestaties
  • authentiek mechanisch gevoel
  • uitstekend weggedrag

Min

  • hoog verbruik
  • verouderde uitrusting
  • matige ruimte achterin

Conclusie

Is de Alfa Romeo Giulia voor modeljaar 2023 een laatste kans of een model dat men beter kan laten staan? Dat is puur persoonlijk. Moderne elektrische auto's zijn stiller, (nog) sneller, comfortabeler, schoner, voordeliger en maken het leven dankzij slimme elektronica makkelijker en veiliger. Wie een auto ziet als gebruiksvoorwerp laat de Giulia daarom liever staan.

Het perfectionisme maakt elektrische auto's voor de traditionele autoliefhebber echter steriel en karakterloos. Dat is waarom Alfa Romeo nog steeds kansen ziet voor de Giulia en het model voor 2023 heeft voorzien van een nieuw gezicht en een (iets) rijkere uitrusting. Zakelijke sedans zijn bijna uitgestorven en door de nadruk te leggen op het puristische en mechanische karakter weet de Giulia zich meer dan ooit te onderscheiden. Voor de echte liefhebber is de Giulia dus absoluut een laatste kans.

Deel deze advertentie