Honda CR-V (2012 - 2017)
Stoer doen
Er is een groot verschil tussen stoer doen en stoer zijn. Wie stoer doet slaat ferme taal uit, maar kan de beloften of dreigementen niet waarmaken. Wie stoer is zal dezelfde krachtermen gebruiken, maar kan zo nodig de daad bij het woord voegen. De Honda CR-V ziet er zonder twijfel stoer uit. Maar kan de nieuwe "1.6 i-DTEC" motor de bijbehorende prestaties leveren?
De Honda CR-V is er nu ook met dieselmotor. De prestaties zijn goed, maar het verbruik hoog. Het grootste voordeel: met diesel rijdt de CR-V beter omdat 4wd is komen te vervallen en de auto lichter is
Plus
- prima prestaties
- zeer ruim
- Rijdt als een gewone personenauto
Min
- niet zo zuinig als beloofd
- Chique uitvoering overtuigt niet als topmodel
Conclusie
De Honda CR-V is nu ook leverbaar met een relatief kleine, efficiënte dieselmotor. Daarmee is de auto op de eerste plaats beter betaalbaar geworden. De prestaties zijn zo goed, dat niet of nauwelijks merkbaar is dat dit een instapmodel is. Helaas is het verbruik in de praktijk veel hoger dan beloofd.
Het grootste voordeel van de nieuwe dieselmotor is, dat de rijeigenschappen zijn verbeterd. Dankzij het geringere gewicht is het weggedrag levendiger geworden. De vierwielaandrijving is komen te vervallen omdat dat kostbaar is en te veel gewicht in de schaal brengt. Bovendien wordt de CR-V in de praktijk vooral gekocht om het uiterlijk en de praktische mogelijkheden. Daarmee beperkt de Honda CR-V 1.6 i-DTEC zich slechts tot stoer doen, maar is daar wel heel goed in.
Honda CR-V 13 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
159.529 km - 2016 € 16.950,- incl. BTW
86.033 km - 2019 € 28.880,-
187.167 km - 2013 € 13.750,-
248.583 km - 2008 € 7.400,-
122.360 km - 2015 € 18.900,-
47.345 km - 2019 € 36.950,-
82.620 km - 2020 € 37.450,- incl. BTW
3.850 km - 2023 € 59.900,- incl. BTW
58.661 km - 2019 € 31.950,-
2024 € 64.300,- incl. BTW
156.164 km - 2019 € 27.499,-
144.596 km - 2020 € 25.950,- incl. BTW
26.033 km - 2021 € 36.400,- incl. BTW