Daihatsu Sirion 2

Vroeger en nu

Vroeger waren Japanse auto's luxueuzer, betrouwbaarder en vooral goedkoper dan de Europese auto's die de markt toen domineerden. Nu de Japanse merken de markt hebben veroverd, weten ze steeds beter wat hun product waard is met als gevolg gepeperde prijskaartjes voor de nieuwste modellen. Zeker in de compacte klasse is groter, sneller en vooral duurder niet altijd gewenst. De Daihatsu Sirion 2 moet daarom alle sterke punten bieden van een moderne compacte Japanner, tegen een ouderwetse prijs. Is dat gelukt?

Autotest | Daihatsu Sirion 2 Vroeger en nu

De Daihatsu Sirion 2 gaat een stapje verder dan gemiddeld op het gebied van binnenruimte; met name achterin. Ook de rijeigenschappen zijn helemaal van deze tijd, alleen de prijs is ouderwets laag.

Plus

  • Nette prijs
  • Verbluffend ruim (vooral achterin)
  • Zeer zuinig

Min

  • Verwarming komt kracht te kort
  • Kan stiller
  • Matige klank fabrieksradio

Conclusie

In de stortvloed van nieuwe compacte Japanners die dit jaar op stapel staat, weet de Sirion 2 zich positief te onderscheiden. De Sirion 2 gaat een stapje verder dan alle concurrenten op het gebied van binnenruimte; met name achterin. Ook de rijeigenschappen zijn helemaal van deze tijd met een prima wegligging en dito prestaties.

Bijna ouderwets is de prijs. Omdat de grootste kosten nog altijd in de kilometerprijs zitten, begint de Sirion 2 met een bescheiden brandstofverbruik. Daarbij komt de inmiddels befaamde Japanse betrouwbaarheid. Die wordt niet alleen geroemd door respondenten van de Autozine auto-enquête, maar is ook bewezen in onze absoluut probleemloze duurtest met de Daihatsu Cuore.

Gezien het motorvermogen, de uitrusting en vooral het veiligheidsniveau is de prijs bijna vooroorlogs. Alleen Koreaanse auto's bieden een nog gunstigere prijs/prestatie verhouding. Daarbij bestaat echter een goede kans dat de geringe restwaarde de eigenaar later letterlijk en figuurlijk duur komt te staan als het ooit op inruilen aankomt. Daihatsu kent dat probleem niet en daarom mag ook de Sirion 2 straks rekenen op een prima inruilprijs. Deze nieuwkomer kijkt daarmee niet alleen naar het heden en verleden, maar zelfs naar de toekomst!

Daihatsu Sirion 9 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod

verwijder alle filters Daihatsu Sirion

9 Resultaten gevonden zoekopdracht opslaan

Daihatsu Sirion 2 1.0-12V Trend 5 deurs

195.770 km - 2007 € 1.999,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Zwart
Autobedrijf de Buitenhaven BV
Almelo, NL
Daihatsu Sirion 1.3 Sport Automaat/Airco/LM-velgen/EL-Ramen/C.V./Mistlampen

119.322 km - 2009 € 7.950,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Zwart
Autobedrijf Schlichter
Hengelo, NL
Daihatsu Sirion 1.3 Supreme Airco/LM-velgen/All-Seasonbanden/EL-Ramen/Radio-CD

102.296 km - 2011 € 6.450,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Beige
Autobedrijf Schlichter
Hengelo, NL
Daihatsu Sirion 2 1.0-12V Exclusive

153.493 km - 2008 € 2.950,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Grijs
Ekkrol Automotive
Luttenberg, NL
Daihatsu Sirion 1.3-16V S // AUTOMAAT //

246.211 km - 2001 € 1.599,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Rood
Auto Discount Zwolle
Zwolle, NL
Daihatsu Sirion 1.3-16V e APK inruil is mogelijk

205.322 km - 2004 € 1.500,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Blauw
PEHO AUTO SERVICE TWENTE BV
Haaksbergen, NL
Daihatsu Sirion daihatsu sirion 1.3 4 wielaandrijving E APK TOT 16-11-2024,,AIRCO--

131.000 km - 2009 € 2.950,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Zwart
MP Auto's
Hengelo, NL
Daihatsu Sirion 2 1.0-12V Trend

137.550 km - 2005 n.o.t.k.

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Grijs
Autobedrijf JLM
Enschede, NL
Daihatsu Sirion 2 1.3-16V Exclusive AUT AIRCO LMV e Staat

111.725 km - 2009 € 6.249,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Benzine
Kleur
Beige
JS Auto Zwolle
Zwolle, NL